Niedoceniona wołowina

Polacy konsumują rocznie zaledwie 1,2 kg wołowiny per capita, podczas gdy na przykład we Francji jest to 28 kg, czyli mniej więcej tyle, ile w naszym kraju wynosi spożycie drobiu. Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego chce to zmienić.

Członkowie Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego chcąc poszerzać wiedzę na temat wołowiny, jej ekspozycji oraz właściwych technik sprzedaży, zapraszają zainteresowane osoby do wzięcia udziału w dwudniowym szkoleniu prowadzonym przez ekspertów.

- Świadomy, znający produkt sprzedawca to skarb. Konsument ufa sprzedawcy ekspertowi i oczekuje od niego porady. Bardzo niski poziom świadomości sprzedawcy na temat wołowiny przekłada się na niski poziom jej sprzedaży - uważają organizatorzy szkolenia. Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM) chce zmieniać poziom świadomości przedstawicieli handlu bezpośredniego i przekazać wiedzę na temat wartości zdrowotnych, odżywczych i smakowych dobrej wołowiny, nauczyć odpowiedniej komunikacji z klientem oraz o metodach atrakcyjnej ekspozycji mięsa w sklepie.

W tym celu w dniach 17-18 lipca w Warszawie odbywa się bezpłatne szkolenie dla sprzedawców stoisk mięsnych, ich kierowników oraz właścicieli delikatesów mięsnych. 

Wśród ekspertów uczestniczących w szkolenia wymienia się m.in. Jerzego Wierzbickiego, prezesa Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego oraz przewodniczącego Grupy Roboczej Promocja Copa Cogeca w Grupie Dialogu Społecznego Jakość i Promocja przy Komisji Europejskiej. Wygłosi on prelekcję na temat wołowiny z certyfikatem QMP oraz na temat trendów na światowych rynkach w zakresie produkcji, konsumpcji i promocji mięsa wołowego.

Głos zabierze także Józef Wojewódzki, producent żywca z certyfikatem, młody rolnik, który w swoim gospodarstwie stawia na dobrostan zwierząt, najwyższą jakość pasz i najlepsze rasy bydła mięsnego do produkcji kulinarnej wołowiny.

Podstawowa wiedza teoretyczna będzie stanowić wstęp do zajęć praktycznych. W ich trakcie uczestnicy szkolenia będą uczyć się odpowiedniej ekspozycji mięsa w ladzie chłodniczej tak, aby zachęcić konsumentów do jej kupna. Dowiedzą się o właściwych sposobach porcjowania mięsa pod okiem wybitnego specjalisty ds. ekspozycji mięsa w ladzie tradycyjnej – Edwarda Nowaka. Odbędą się także warsztaty kulinarne mistrza kuchni – Grzegorza Kazubskiego, które nauczą jak należy prawidłowo przygotowywać mięso i dobierać odpowiednie techniki kulinarne do poszczególnych elementów wołowych.

Szkolenie sfinansowano z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.

 Zdjęcie: Photogenica

Ilona Mrozowska 1820 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.