Terminal First Data Polcard wykorzystuje prawie jedna czwarta badanych firm

First Data Polcard obsługuje 24 proc. firm z sektora MSP akceptujących płatności bezgotówkowe - wynika z badania Ipsos dla Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego. Najwięcej w branży handlu detalicznego.

First Data Polska, właściciel marki Polcard, jeden z największych dostawców technologii płatniczych i rozwiązań dla biznesu, jest najchętniej wybieranym agentem rozliczeniowym przez małe i średnie przedsiębiorstwa.

Terminal First Data Polcard wykorzystuje prawie jedna czwarta badanych firm, które przyjmują płatności bezgotówkowe.

- Sukces obrotu bezgotówkowego jest zależny od nastawienia przedsiębiorców do akceptacji płatności kartą czy telefonem. Cieszy nas, że firmy przekonane o korzyściach z terminala płatniczego najczęściej sięgają po rozwiązania First Data. Jest to najlepsza recenzja naszej oferty dla segmentu MSP – mówi Damian Zapłata, prezes zarządu First Data Polska.

Z badania „Postawy i zachowania przedsiębiorców z sektora MSP wobec obrotu bezgotówkowego” wykonanego przez Ipsos dla Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego wynika, że płatności bezgotówkowe akceptuje 28 proc. mikro i małych firm. Najwięcej - w branży handlu detalicznego, HoReCa oraz transporcie i gospodarce magazynowej. Blisko 10 proc. deklaruje, że nie wyklucza zainstalowania terminala w najbliższej przyszłości.

Badanie pokazuje, że firmy, które zdecydowały się zainstalować terminal, są w przeważającej części zadowolone z usług agentów rozliczeniowych. Zdecydowanie zadowolenie wyraża aż 41 proc. Niezadowolonych jest mniej niż 3 proc. badanych.

–Terminal jest dziś niezbędny do prowadzenia biznesu. Zachęcam do jego instalacji, aby ułatwić klientom robienie zakupów. Dane Narodowego Banku Polskiego pokazują niezbicie, że Polacy płacą bezgotówkowo chętniej i częściej – mówi Damian Zapłata.

Według raportu FROB, najmniejsze firmy nie instalują terminali z powodu opłat i prowizji oraz braku przekonania o rzeczywistych korzyściach z wprowadzenia akceptacji płatności bezgotówkowych.

- Koszty utrzymania terminala zdecydowanie spadły – przypomina Robert Łaniewski, prezes Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego. - Planowana przez Ministerstwo Rozwoju akcja wsparcia instalacji terminali w punktach handlowych powinna zostać wykorzystana do dalszej edukacji klientów i przedsiębiorców. W terminalach płatniczych i usługach dodatkowych jest ogromny potencjał korzyści biznesowych - dodaje Łaniewski.

Jego zdaniem, oprócz niezbędnej infrastruktury do wzrostu płatności bezgotówkowych potrzebne są zmiany zwyczajów płatniczych konsumentów, nastawienia drobnych przedsiębiorców do płatności bezgotówkowych, systemowe ograniczanie gotówki i papierowych dokumentów.

Aby ułatwić nowym firmom korzystanie z terminala, First Data Polcard jako jedyny agent na rynku opracowała specjalne materiały szkoleniowe udostępnione na YouTube, które pozwalają w łatwy, szybki i wygodny sposób nauczyć się obsługi urządzenia.

Firma First Data Polska obecna na polskim rynku od ponad 27 lat. Jej oferta produktowa obejmuje terminale płatnicze, rozwiązania samoobsługowe wykorzystywane w biletomatach czy paliwomatach, płatności online oraz dedykowane rozwiązania dla branży m-commerce. Od kwietnia br. jest partnerem do obsługi urzędów w ramach Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej.

First Data Polska stanowi część amerykańskiej korporacji First Data, światowego lidera elektronicznych płatności obecnego w ponad 100 krajach, przetwarzającego ponad 2800 transakcji na sekundę o wartości 2,2 bln USD rocznie.

Katarzyna Pierzchała 1501 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.