McDonald’s od 25 lat w Polsce

17 czerwca 1992 r. w centrum Warszawy, w legendarnym Sezamie przy skrzyżowaniu Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej, rozpoczęła działalność pierwsza restauracja McDonald’s w Polsce. Dziś z oferty 386 polskich lokali tej marki korzysta codziennie ponad pół miliona osób.

Restauracje McDonald’s zlokalizowane są w ponad 150 miastach na terenie całego kraju. Prawie 75 proc. z nich to obiekty franczyzowe prowadzone przez niezależnych polskich przedsiębiorców. Liczba placówek McDonald’s w niedługim czasie przekroczy 400. Otwarcie każdego kolejnego lokalu sieci to inwestycja rzędu 6-7 mln zł.

– Polska należy do najintensywniej rozwijających się rynków McDonald’s na świecie – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska. - Ostawiamy stawiamy na personalizację oferty i stosowanie najnowszych technologii w codziennej działalności. Jednak filary sieci są niezmienne. Oferta doskonałych burgerów i wzorowe współdziałanie wszystkich elementów systemu. Pracownicy, dostawcy i franczyzobiorcy – bez ich zaangażowania tak dynamiczny rozwój nie byłby możliwy

Polski McDonald’s zatrudnia obecnie ponad 20 tys. osób. Prawie 4000 z nich to kadra menadżerska. McDonald’s. Firma umożliwia ponowną aktywizację osobom w wieku 50+ oraz znalezienie stabilnej pracy niepełnosprawnym. Okres wakacji to ciekawa oferta pracy dla młodocianych (w wieku od 16 do 18 lat).

Ogromną rolę w rozwoju firmy odgrywa ponad 60 franczyzobiorców, polskich przedsiębiorców, prowadzących obecnie 285 restauracji licencyjnych. Osoba, która zdecyduje się na dołączenie do sieci i zostanie przez nią zakwalifikowana (wymogi obejmują m.in. własny wkład finansowy, doświadczenie w biznesie), przechodzi trwające około roku szkolenie, poznając mechanizmy działania restauracji, zasady zarządzania ludźmi, współpracy z dostawcami, działań marketingowych i promocji.

Oprócz pracowników i franczyzobiorców, kluczową rolę odgrywają również dostawcy. Wśród nich jest wiele firm działających na polskim rynku.

Ponadto w ostatnich latach firma zrealizowała kompleksowy program zmiany ich wystroju, wprowadziła nowości w zakresie technologii i zasad funkcjonowania. McDonald’s zmienił wystrój lokali, ich kolorystykę, postawił na naturalne materiały wykończeniowe. Rewolucyjne zmiany wprowadzono w odniesieniu do organizacji serwisu i zasad przygotowywania posiłków. We wszystkich restauracjach pojawiły się kioski zamówieniowe. Aby zagwarantować jak najlepszą jakość oferty, wszystkie produkty przygotowywane są na świeżo, na zamówienie. Najbardziej popularne burgery można personalizować modyfikując ich skład.

Szczególną kategorię restauracji marki stanowią lokale typu McDrive, które poza klasyczną salą jadalną, oferują zmotoryzowanym gościom możliwość zakupu bezpośrednio z samochodów. Stanowią one obecnie ponad 70 proc. wszystkich lokali sieci.

 

Joanna Hamdan 4916 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.