Lidl rośnie w Rumunii

W porównaniu z rokiem 2015 obroty niemieckiej sieci na rumuńskim rynku wzrosły w 2016 r. o 18 proc. Zysk netto natomiast - o ponad jedną czwartą.

W niemal sześć lat po otwarciu pierwszych sklepów pod szyldem Lidl w Rumunii sieć skokowo zwiększa obroty i zyski – pisze „Lebensmittel Zeitung”, powołując się na lokalny „Ziarul Financiar”. Te pierwsze wzrosły w 2016 roku o 18 proc. do 1,23 mld euro brutto, natomiast na czysto sieć zarobiła 48,5 mln euro, co jest wynikiem o 27 proc. lepszym niż rok wcześniej.

Lidl rozpoczął rumuńską ekspansję od przejęcia schedy po innej dyskontowej sieci Plus Discount (która do 2007 roku działała także w Polsce) i od tej pory rozbudował swój stan posiadania do ponad 200 sklepów. Plan ekspansji zakłada uruchamianie od 10 do 15 placówek rocznie do osiągnięcia 300 sklepów.

Sam Lidl ma w rumuńskim rynku 9-proc. udział, natomiast Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland jest jego liderem z 26-proc. udziałem i rocznym obrotem w wysokości 3,66 mld euro. Drugi w kolejności Carrefour ma przychody ze sprzedaży na poziomie 1,81 mld euro – wynika z wyliczeń LZ Retailytics.

Magdalena Weiss 546 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.