Amazon celuje w drogerie

Internetowy detalista kontynuuje ekspansję w Europie. Tym razem zamierza poszerzyć asortyment o artykuły drogeryjne pod własna marką i podjąć współpracę z innymi sieciami.

Na przełomie 2016 i 2017 r. w europejskiej ofercie amerykańskiego giganta mają się pojawić pierwsze produkty drogeryjne pod własną marką detalisty – na początek pieluszki i inne artykuły higieniczne, a być może również jedzenie dla dzieci i produkty do mycia.

Jednocześnie, jak pisze Lebensmittel Zeitung, Amazon próbuje nawiązać współpracę ze stacjonarnymi sieciami, których marki własne są dobrze rozpoznawalne na kontynencie. W ten sposób mógłby sprzedawać produkty tańsze od markowych, ale dobrze rozpoznawalne i cieszące się zaufaniem klientów, co jest istotne zwłaszcza w przypadku produktów dla dzieci. Jednocześnie byłoby to dla niego rozwiązanie tańsze. Podobno w europejskiej siedzibie Amazona w Luksemburgu trwają prace nad rozmowami z Aldim i Rossmannem.

Jak pisze gazeta, Amazon chce w zależności od kategorii zdobyć w ten sposób od 5 do 10 proc. rynku. W Niemczech w rywalizacji o młode rodziny konkurować będzie musiała zwłaszcza z drogeriami dm i Rossmann, które zdominowały rynek produktów do żywienia i pielęgnacji niemowląt.

Amerykańska firma Amazon jest największym sklepem internetowym na świecie oraz liderem w dziedzinie e-commerce.

Magdalena Weiss 942 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.