Delko poprawia sprzedaż i zyski

Chemiczno-kosmetyczna grupa hurtowa Delko zwiększyła w I kwartale 2017 roku zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zyski. Te ostatnie wzrosły mocniej.

Zdjęcie: Photogenica

Przez pierwsze trzy miesiące 2017 roku grupa Delko osiągnęła 155,1 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży, co jest wynikiem o 11 proc. wyższym od uzyskanego rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł o niemal 32 proc. do 5,8 mln zł, natomiast na czysto grupa zarobiła o 41 proc. więcej niż w I kw. roku 2016, czyli 4,6 mln zł.

- Na wzrost sprzedaży i zysku w I kwartale br. w porównaniu z I kw. roku 2016 wpływ miał fakt konsolidowania, począwszy od lutego 2017 r., wyników spółki RHS Sp. z o.o. – tłumaczy spółka w raporcie. - W wyniku nabycia zrealizowany został zysk w wysokości 1,3 mln zł w związku z niższą ceną nabycia w stosunku do wartości godziwej przejętych aktywów netto. Dzięki osiąganym zyskom oraz efektywnemu zarządzaniu majątkiem obrotowym GK osiągnęła dodatnie przepływy z działalności operacyjnej w wysokości 5,4 mln zł. Grupa Kapitałowa nadal realizuje projekt franczyzowy pod szyldem Blue Stop – wg stanu na dzień przekazania niniejszego raportu w sieci Blue Stop funkcjonuje 339 sklepów – informuje spółka.

Grupa Kapitałowa Delko zajmuje się hurtową sprzedażą kosmetyków i artykułów toaletowych, wyrobów farmaceutycznych i medycznych oraz tytoniowych.

- Jeżeli chodzi o sytuację w branży to nie uległa ona zmianie w porównaniu z innymi okresami i nadal kształtuje ją rozwój tzw. rynku nowoczesnego – głównie zagranicznych sieci detalicznych, kosztem rynku tradycyjnego, na którym działają spółki grupy kapitałowej, co powoduje większą konkurencyjność wśród hurtowni działających na rynku tradycyjnych – napisała spółka w raporcie.

W 2017 r. GK Delko zamierza utrzymywać pozycję lidera na tradycyjnym rynku hurtowej dystrybucji artykułów chemii gospodarczej, kosmetyków i artykułów higienicznych, ale także rozwijać własną sieć detaliczną na bazie zakupionej już w 2017 roku spółki RHS, która prowadzi 24 sklepy ogólnospożywcze pod nazwą Sedal w województwach łódzkim, opolskim, dolnośląskim i wielkopolskim.

Delko prowadzi hurtową sprzedaż i dystrybucję produktów pod markami własnymi: Filip, Oskar, Delikato, Teak, Delko Professional, Filip Fresh, Taniuś i Blue.

Magdalena Weiss 671 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.