Spar International notuje wzrosty sprzedaży

W 2016 roku detalista osiągnął sprzedaż w wysokości 33,1 mld euro, co oznacza 4,5-proc. wzrost w stosunku do 2015 r.

- Zanotowany wzrost udało się uzyskać dzięki połączeniu organicznego wzrostu rok do roku, akwizycji na poszczególnych rynkach i strategicznej ekspansji na nowych rynkach. Marka Spar na coraz bardziej konkurencyjnych rynkach nadal jest partnerem numer 1 dla wiodących niezależnych detalistów w różnych rejonach geograficznych – podkreślił Tobias Wasmuht, dyrektor zarządzający Spar International.

Sieć, skupiająca niezależnych detalistów na całym świecie, odnotowała silny wzrost na rynkach zachodnioeuropejskich. Sprzedaż w dziewięciu krajach strefy euro wzrosła do 15 mld euro. Sprzedaż detaliczna w Europie Wschodniej wzrosła o 6,5 proc., a w Rosji o 7,7 proc.

Sieć szczególnie angażuje się w projekty w Azji, zwłaszcza na rynku chińskim. Spar planuje otworzyć sklepy w Mongolii i na Sri Lance.

W Europie Środkowej i Wschodniej Spar zanotował wzrost sprzedaży o 6,1 proc. W ostatnim czasie zostały przyznane licencje partnerom na Białorusi i Ukrainie.

Spar Polska, będący częścią Grupy Kapitałowej Bać-Pol, zwiększył liczbę sklepów o 18 w porównaniu do poprzedniego roku i zakończył rok z 225 placówkami. Wynik sieci na polskim rynku to 185 mln euro sprzedaży (wzrost o ponad 3 proc.). Aktualnie Spar Polska ma 237 sklepów działających w ramach sieci franczyzowej, przyłączył m.in. lokalną sieć A&K z Mielca.

Obecnie Spar działa w 44 krajach, a w ponad 12,5 tys. sklepach pracuje 350 tys. osób.

Joanna Hamdan 4791 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.