Global Cosmed szuka dla siebie nowej drogi rozwoju

Producent chemii gospodarczej i kosmetyków Global Cosmed nie wyklucza znalezienia inwestora strategicznego. Wszystko przez słabsze wyniki finansowe.

- Na obecnym etapie zarząd rozważa różne opcje strategiczne, w szczególności poszukiwanie inwestora strategicznego, zawarcie aliansu strategicznego, dokonanie transakcji o innej strukturze, jak również niewybranie żadnej z przedstawionych opcji – napisał producent w komunikacie.

Niedawno grupa poinformowała o wynikach za 2016 . Mimo wzrostu przychodów ze sprzedaży o 38 proc. w porównaniu z 2015 rokiem, wynik netto był o niemal 10 mln zł niższy i zamknął się stratą w wysokości 5,1 mln zł.

Global Cosmed koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, ze szczególnym uwzględnieniem ekspansji na rynki zagraniczne, gdzie liczy na skokowy wzrost przychodów ze sprzedaży. Dotyczy to zwłaszcza rynków niemieckiego, chińskiego i koreańskiego.

Do grupy należą takie marki jak Apart Natural, Bobini, Sofin czy Kret. Global Cosmed zajmuje się też produkcją pod markami własnymi sieci handlowych, m.in. Lidla, Biedronki, Aldi, Kauflandu i Rossmanna. Realizuje też zamówienia dla sieci handlowych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Magdalena Weiss 590 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.