W 2020 r. Aldi może być wiceliderem rynku w Europie

Według prognozy LZ Retailytics, w trzech najbliższych latach Aldi będzie nr 2 w europejskim handlu, wyprzedzając Carrefoura, Tesco i Metro.

Sieci pełnoasortymentowe znajdą się pod coraz większą presją, która narastać będzie z dwóch stron. Z jednej strony to konkurencja sieci dyskontowych, zwłaszcza Lidla i Aldiego, a z drugiej Amazona, który rozwija handel online produktami świeżymi.

Stąd według prognozy do 2020 r. Aldi wskoczy w europejskim handlu FMCG na drugie miejsce, za swojego rywala Lidla. Jeszcze ubiegłoroczne obroty dały sieciom Aldi Nord i Süd łącznie piąte miejsce w zestawieniu.

Jednak już w tym roku powinny one przeskoczyć Tesco, które cierpi z powodu słabego funta (dane porównywane są w euro). Najpóźniej w 2019 r. wyprzedziłby Aldi Grupę Metro. Jej podział spowoduje jednak, że stanie się to wcześniej. Natomiast w 2020 r. dyskonter powinien zostawić za sobą Carrefoura i z dużym dystansem do niekwestionowanego lidera Grupy Schwarz (Kaufland i Lidl) zająć drugą pozycję.

W 2016 r. Grupa Schwarz wypracowała sprzedaż w wysokości 97,9 mld euro, czyli o niemal połowę więcej niż drugi w kolejności Carrefour. Na następnych pozycjach różnice były już jednak mniejsze. W przypadku Aldiego było to 58,5 mld euro.

Magdalena Weiss 903 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.