Intermarchė zwiększyło sprzedaż o 6,7 proc. w 2016 roku

W ubiegłym roku francuska sieć supermarketów wypracowała niemal 4,7 mld zł obrotów. Siostrzana Bricomarché miała natomiast najlepszy rok w historii obecności w Polsce: jej sprzedaż zwiększyła się o jedną czwartą.

W 2016 roku sieć spożywczych supermarketów Intermarché powiększyła się o 11 placówek. Łącznie na koniec roku działały już pod tym szyldem 232 obiekty. Przez ich kasy przepłynęło w 2016 roku prawie 4,7 mld zł, o 6,7 proc. więcej niż w 2015 roku. Przy 62 sklepach działają też stacje paliw, a grupa zapowiada, że jej celem jest uruchomienie ich przy każdym sklepie sieci.

W październiku 2016 roku Intermarché rozpoczęło testy usługi Drive Accueil, w ramach której klienci zamawiają produkty online i zgłaszają się po odbiór się do punktu obsługi klienta w sklepie. Usługa Drive w tej wersji jest oferowana przez Intermarché w Katowicach, przy ul. Armii Krajowej 188. Natomiast już od 2015 roku oferowana jest usługa Drive Light, gdzie odbioru dokonuje się w specjalnie wyznaczonych strefach.

– Mamy świadomość tego, że konsumenci podejmują decyzje zakupowe z coraz większą rozwagą, dlatego Intermarché na bieżąco udoskonala ofertę oraz koncepty swoich sklepów. Oczekiwania w stosunku do tradycyjnych sklepów nieustannie rosną, ale staramy się im sprostać, dostrzegając potencjał również branży spożywczej – mówi David de Bosschère, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce, który objął swoje stanowisko 28 lutego br.

Druga należąca do Grupy sieć, Bricomarchė, zajmująca się sprzedażą produktów do domu i ogrodu, rozwijała się jeszcze szybciej: w ub.r. jej obroty wzrosły o 25 proc. do 1,83 mld zł, a liczba klientów zwiększyła się o 22 proc. Uruchomiono 13 nowych placówek, a już w 2017 roku sieć rozpoczęła ekspansję w dużych miastach, otwierając placówkę w Galerii Pestka w Poznaniu. Na br. zaplanowano łącznie 15 otwarć, a plan obrotów zakłada przekroczenie granicy 2 mld zł. Według własnych danych siec jest czwartym graczem na rynku sklepów „dom i ogród”.

Łącznie sprzedaż Grupy Muszkieterów w 2016 roku wyniosła ponad 6,5 mld zł, a jej dynamika 11,3 proc. Grupę tworzy 298 polskich przedsiębiorców, zarządzających 374 sklepami.

Magdalena Weiss 760 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.