Stokrotka potwierdza chęć otwarcia 90 nowych sklepów

W II kwartale 2017 r. nastąpi kumulacja otwarć marketów własnych sieci Stokrotka. Natomiast w III i IV kwartale operator planuje otwarcie aż 15 supermarketów własnych. Zahamowanie nastąpiło za to w rozwoju franczyzy Stokrotki.

- Plan otwarć sklepów własnych na bieżący rok wydaje się niezagrożony – informuje Dariusz Kalinowski, prezes spółki Stokrotka i zarazem prezes zarządu Emperii Holding. - Trochę gorzej wygląda sytuacja z rozwojem sklepów franczyzowych. Wciąż widzimy opór detalistów przez zaangażowanie się w twardą franczyzę, a my tylko taką oferujemy – wyjaśnia.

Do końca roku planowane jest więc otwarcie 15 supermarketów, 34 markety oraz 33 placówki we franczyzie.

W I kwartale br. otwarto już łącznie 11 sklepów (w tym 4 franczyzowe), zaś 3 placówki zostały zamknięte. Sieć Stokrotka na koniec I kwartału tworzyło łącznie 380 sklepów detalicznych. Dla porównania: na koniec I kwartału 2016 r. było 340 placówek.

- Największy potencjał wzrostu widzimy w otwarciach marketów – ujawnia Cezary Baran, członek zarządu Emperii.

Pod koniec kwietnia Emperia uruchomiła nowy koncept sklepów – convenience – pod nazwą 5 market. Na razie działa jeden sklep, w Lublinie. Do otwarcia szykują się już kolejne dwa. - Jak na razie jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedażowych pierwszego sklepu. Są one nawet sporo wyższe niż zakładaliśmy – przyznaje Kalinowski. - Jednak pierwsze dziesięć sklepów sieci 5 market będziemy traktować jako testowe. Nie mamy twardych założeń, ile uda nam się otworzyć ich w tym roku. Czas pokaże – dodaje prezes Emperii.

Katarzyna Pierzchała 1340 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.