W ośmiu smakach

Marwit wprowadziła limitowane serie orzeźwiających soków świeżych, zapowiada kolejne nowości.

Na świeże soki owocowe i warzywne, określane częstokroć przez klientów mianem soków jednodniowych, Polacy wydają obecnie około 150 mln zł rocznie. – Udział Marwitu w segmencie soków świeżych może sięgać nawet około 70 proc., firma jest zdecydowanym liderem – podkreśla Anna Pawłowska-Kruzińska, kierownik ds. marketingu w spółce Marwit. 

Segment świeżych soków charakteryzuje się już od kilku lat stałą tendencją wzrostową, co jest bez wątpienia pochodną coraz powszechniejszej mody na zdrowy tryb życia i odżywiania się.  Anna Pawłowska-Kruzińska podkreśla, że Polacy coraz chętniej sięgają właśnie po takie produkty i mają coraz większą świadomość wartości, jakie daje picie świeżych, naturalnych i niepasteryzowanych soków. Zarówno dla zdrowia, jak i dla ich walorów smakowych.
– Z ostatnich badań wynika na przykład, że już 36 proc. polskich konsumentów, wybierając sok, kieruje się kwestią naturalnego smaku – zaznacza Pawłowska-Kruzińska.

Marwit jako pierwszy wprowadził do sprzedaży w drugiej połowie lat 90. świeże soki marchwiowe, które wciąż cieszą się  największym uznaniem konsumentów. – Ponad połowa naszych klientów najczęściej sięga po ten właśnie smak, choć widzimy wyraźny wzrost zainteresowania pozostałymi wariantami smakowymi – mówi kierownik ds. marketingu w firmie Marwit. Drugi pod względem popularności jest obecnie sok jabłkowy, następnie pomarańczowy. Ale w ofercie Marwitu są także soki ananasowy oraz miks z jabłek i owoców granatu. Łącznie producent oferuje soki świeże aż w ośmiu smakach, sezonowo wprowadza zaś serie limitowane. W lutym pojawiła się w sprzedaży limitowana seria świeżego soku z pomidorów i papryki.  W kwietniu na rynek trafia nowa orzeźwiająca seria limitowana jabłko, ogórek i imbir. 

Ponad dwie trzecie konsumentów deklaruje, że najważniejsze kryterium wyboru świeżych soków to ich wpływ na zdrowie. Prawie tyle samo osób kupujących świeże soki wybiera je dla naturalnego smaku. Kwestie związane z opakowaniami i ceną są najważniejsze tylko dla co trzeciego klienta. Jednak, jak zaznacza Pawłowska-Kruzińska, ulubionym opakowaniem pozostaje dla konsumentów szklana butelka jako najlepiej pasująca do tego typu produktów.  Wśród nabywców świeżych soków dominują osoby w wieku od 25 do 44 lat. – Prawie dwukrotnie chętniej świeże soki kupują kobiety, choć to jeszcze nie znaczy, że mężczyźni piją je rzadziej – zaznacza Pawłowska-Kruzińska. Z badań Marwitu  wynika bowiem, że dwie trzecie produktów firmy trafia do 3-4-osobowych rodzin. 

– Zamierzamy też powalczyć o klientów z młodszych grup wiekowych – podkreśla Pawłowska-Kruzińska. Dodaje, że kolejna nowość wprowadzona w kwietniu to nowa butelka i etykieta dla świeżych soków Witmar – marki skierowanej do grupy docelowej 16+. Witmar to alternatywa dla gazowanych napojów. – Przygotowaliśmy trzy rodzaje soków owocowych i warzywnych: marchew, jabłko i jabłko-granat. Na dodatek w wygodnych, zakręcanych butelkach – wymienia.

– Każda nasza marka otrzymuje na starcie podstawowe narzędzie komunikacyjne, czyli stronę internetową, profile w social mediach, działania PR, a także kampanie online – wymienia Anna Pawłowska-Kruzińska. Ponadto producent wyposaża handlowców w materiały POS przeznaczone do komunikacji w punktach sprzedaży.

Autor: wn

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.