Makarony urosły w I kwartale

Grupa Makarony Polskie zwiększyła w I kwartale 2017 roku zarówno przychody, jak i zyski.

Producent makaronów i przetworów mięsnych oraz warzywnych zwiększył w I kw. 2017 roku sprzedaż o 8,6 proc. do 34,4 mln zł. Zdecydowana większość tej kwoty uzyskana została na rynku polskim, ale eksport, który wyniósł w przeliczeniu 2 mln zł został w ujęciu rocznym podwojony.

Gros przychodów grupa osiąga ze sprzedaży makaronów (25,25 mln zł).

Skonsolidowany zysk operacyjny wyniósł 2,4 mln zł, co jest wynikiem lepszym od uzyskanego rok wcześniej o 72,5 proc. Na czysto grupa zarobiła 1,85 mln zł, o niemal jedną trzecią więcej niż w I kw. 2016 roku.

W I kwartale 2017 roku Grupa Makarony Polskie koncentrowała się na inwestycji w zakładach produkcyjnych w Rzeszowie, Częstochowie i Stoczku Łukowskim. W stolicy Podkarpacia trwa rozbudowa zakładu produkcyjnego o budynek produkcyjno-magazynowy, która zakończy się w II kwartale 2017 r.

W Częstochowie realizowana jest inwestycja w zautomatyzowany system dozowania mąki i składników sypkich, która umożliwi rozszerzenie możliwości produkcyjnych oraz uelastycznienie procesu produkcji. Ta inwestycja także ma się zakończyć przed połową roku.

Spółka z grupy – Stoczek Natura zakupiła nowoczesną linię do pakowania nadzień i farszy, co pozwoli na oferowanie produktów o dłuższym terminie przydatności w stosunku do produktów obecnych oraz na poprawę bezpieczeństwa produkcji.

Makarony Polskie inwestują także w poszerzanie portfolio produktów.

- Odpowiadając na trendy rynkowe, Grupa Makarony Polskie kontynuowała w I kwartale 2017 roku realizację strategii optymalizacji portfolio i jego uzupełnienia o produkty wysokomarżowe z segmentu premium – napisano w komunikacie. - Trwają prace nad nowymi produktami prozdrowotnymi, organicznymi (Bio), makaronami smakowymi oraz produktami premium (np. nowe kształty i formy makaronu, innowacyjne opakowania). Portfolio Grupy systematycznie uzupełniane będzie również o towary innych producentów komplementarne w stosunku do podstawowej oferty produktowej – zapewnia spółka.

Magdalena Weiss 769 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.