Niewiele ponad minutę przy półce

O tym jak sprzedawać produkty do higieny kobiecej w drogerii mówi Nela Kasner, menedżer ds. marki własnej w Drogeriach Natura.

Jak budować w drogerii półkę z artykułami do higieny kobiecej, tak aby konsumentka bez trudu mogła odnaleźć poszukiwany produkt? 
Przy budowie planogramu w kategorii higiena kobieca ważne jest odpowiednie przeznaczenie powierzchni na poszczególne podkategorie produktów, dopasowane do ich potencjału sprzedażowego. Podkategorie te powinny być zgrupowane w bloki związane z przeznaczeniem według drzewa decyzyjnego klienta. Tutaj wyróżniamy podział na produkty stricte menstruacyjne, takie jak podpaski i tampony, a także na produkty do codziennej higieny: płyny, chusteczki do higieny intymnej i wkładki. Warto ułożyć podkategorie produktowe blokowo, czyli przede wszystkim według marek, a następnie ze względu na właściwości, takie jak: rodzaj, chłonność produktu, użytkowanie ze względu na porę dnia czy przeznaczenie dla danej grupy wiekowej.

Z dostępnych badań wynika, że klientki, przychodząc do drogerii, doskonale wiedzą, jaką markę czy rodzaj produktu chcą kupić, a przy półce spędzają niewiele ponad minutę. Rozpoznanie ich potrzeb jest więc niezwykle ważne, aby odpowiednio dobrać zarówno regularną, jak i promocyjną ekspozycję w drogeriach. Wiemy na przykład, że w kategorii produktów pierwszej potrzeby, tzn. podpasek i tamponów, klientki są w dużej mierze lojalne wobec marek. Natomiast jeśli chodzi o wkładki, płyny i chusteczki, są bardziej skłonne do testowania nowości.

Czy chętnie sięgają po artykuły w promocjach?
Częściej decydują się na skorzystanie z rabatów na konkretne produkty, ale niekoniecznie z ofert 1+1 gratis.

Co oprócz marki liczy się przede wszystkim?
Podobnie jak w pozostałych kategoriach, także artykuły do higieny intymnej powinny być wizualnie atrakcyjne dla klientki, wzbudzać jej zaufanie i zachęcać do kupna. Najważniejsze właściwości produktu, takie jak: liczba sztuk w opakowaniu, przeznaczenie „na noc” czy też „na dzień”, chłonność, oddychalność, rodzaj powłoczki, powinny być dobrze oznaczone na przedniej części opakowania. Szczegółowy opis zastosowań wraz z wytłumaczeniem cech pokazanych najczęściej w formie piktogramów z przodu opakowania, może być umieszczony z tyłu lub z boku.

Drogerie Natura również sprzedają marki własne w kategorii artykuł higienicznych dla kobiet.  
Tak, intensywnie rozwijamy portfolio w tym kierunku. Na przykład pod brandem Intimelle obok płynów i chusteczek do higieny intymnej na półkach drogerii stacjonarnych oraz drogerii internetowej znaleźć można szeroki wybór podpasek, wkładek higienicznych i tamponów. 

Ilona Mrozowska 2019 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.