Na ruszcie królują dania mięsne

Polacy z roku na rok grillują częściej, dłużej i chętniej. Na ruszt wrzucają głównie kiełbasę i karkówkę, bardzo rzadko warzywa i owoce morza. Sezon grillowy czas zacząć!

Majówka to idealny pretekst do tego, by przenieść posiłki na świeże powietrze i rozpocząć sezon grillowy.

W badaniu „Grillowe zwyczaje Polaków”, przeprowadzonym na zlecenie Coca-Cola Poland Services, aż 81 proc. ankietowanych przyznało, że przynajmniej raz grillowało w ciągu roku. Za co Polacy kochają grilla? Zdecydowana większość, bo aż 62 proc., wskazała na czas spędzany z rodziną i znajomymi.

Czas, który spędzają podczas jednej biesiady zdecydowanie ulega jednak zmianom. Podczas, gdy w 2015 r. 11 proc. badanych kończyło grillowanie w ciągu pierwszej godziny, dzisiaj 60 minut wystarcza jedynie 1 proc. ankietowanych. 34 proc. Polaków spędza na grillu 2-3 godziny. Zdecydowanie wzrósł za to odsetek osób grillujących aż 4-5 godzin - z 35 proc. w 2015 r. do 40 proc. obecnie, oraz powyżej 5 godzin - z 15 proc. aż do 24 proc.

Konsumenci zazwyczaj grillują z rodziną (81 proc.), ale także ze znajomymi (70 proc.). Najczęściej w ogrodzie lub na działce swojej lub bliskich (87 proc.). Co ciekawe, zdecydowana większość (92 proc.) organizuje grilla spontanicznie, bez żadnej specjalnej okazji (62 proc.). Dopiero w dalszej kolejności wskazali, że atutami spotkań grillowych są możliwość przebywania na świeżym powietrzu (24 proc.) czy prostu dobre jedzenie (13 proc.).

A jeśli chodzi o jedzenie z rusztu, Polacy nadal preferują dania mięsne. Na grilla najczęściej wrzucają kiełbasę, która jest ulubioną potrawą aż 45 proc. badanych (wzrost o 16 proc. w stosunku do 2015 r.). Często przyrządzają również karkówkę (25 proc.). Mniejszą popularnością cieszą się potrawy takie jak: szaszłyki (8 proc.), skrzydełka z kurczaka (6 proc.), kaszanka (5 proc.), warzywa (4 proc.), stek (2 proc.) oraz ryba i owoce morza (2 proc.).

Rozpalanie grilla to typowo męskie zadanie – panowie zajmują się tym w 90 proc. przypadków. Panie nadrabiają za to przyrządzaniem potraw (54 proc.), choć mężczyźni także przygotowują jedzenie stosunkowo często (46 proc.). Jeśli zaś chodzi o zakupy, tu również każdy odpowiada za coś innego. Podczas gdy jedzenie kupują raczej kobiety (59 proc.), za zakup napoi odpowiadają głównie mężczyźni (64 proc.).

Badanie "Grillowe zwyczaje Polaków" przeprowadzono na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 16-49 lat,  rzez dom badawczy ISQ w marcu 2017 r.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.