Mainfreight: czas dostawy skróciliśmy do minimum

Mainfreight Poland, będący częścią nowozelandzkiej grupy logistycznej, rozwija sieć linii drobnicowych na Południe Europy.

Mainfraight Poland w zakresie linii drobnicowych obsługuje klientów z różnorodnych branż - od automotive, FMCG (towary nie wymagające specjalnych warunków transportu), aż po fashion i towary przemysłowe.

W marcu tego roku Mainfreight Poland rozwinął połączenie drobnicowe z Hiszpanią i zwiększył częstotliwość bezpośrednich transportów do dwóch w tygodniu. Wyjazdy do Barcelony odbywają się w każdy wtorek i piątek. Warto dodać, że niewielu jest operatorów logistycznych, którzy organizują bezpośrednie transporty na tak dalekich trasach, skracając czas dostawy do minimum – nawet do 48 h. Możliwe jest to dzięki podwójnej obsadzie kierowców w pojazdach obsługujących te trasy.

- Dzięki podwójnej obsadzie kierowców na autach liniowych czas realizacji dostawy jest skrócony do minimum, co jest naszą największą przewagą na rynku usług transportowych – podkreśla Piotr Skipor, dyrektor operacyjny Mainferight Poland. – Piątkowy transport z Barcelony trafia do naszego magazynu w Zabrzu w poniedziałek, a we wtorek klient ma już towar u siebie. Podobnie jest w drugą stronę. Tak krótki „transit time” jest rzadkością na tych trasach. Standardowo kierunki te obsługiwane są z uwzględnieniem przeładunku towarów, w którymś z krajów tranzytowych, co znacznie wydłuża czas transportu, a dodatkowo może powodować opóźnienia w dostarczeniu przesyłek – wyjaśnia Piotr Skipor.

Dodatkowym atutem operatora jest magazyn cross-dockowy do obsługi drobnicy (kompletacja i przeładunki) położony na Śląsku w Zabrzu, co ma ułatwiać nie tylko wyjazdy na Południe Europy, ale też obsługę linii drobnicowej do Rumunii i transportów z Zachodu na Wschód Europy.

Aktualnie Mainfreight Poland realizuje połączenia drobnicowe do Rumunii raz w tygodniu, ale na dwóch autach. W tym roku firma również zamierza rozwinąć to połączenie do dwóch wyjazdów w tygodniu, podobnie jak w przypadku Hiszpanii i Portugalii.

Oprócz tego w śląskim magazynie, Mainfreight Poland dokonuje przeładunków i kompletacji przesyłek drobnicowych jadących z zachodnioeuropejskich oddziałów Grupy Mainfreight na Ukrainę. Magazyn w Zabrzu pełni tutaj rolę „transit point”, czyli hubu przeładunkowego dla ładunków transportowanych m.in. z Holandii, Francji, Belgii, czy Luksemburga do Wschodniej Europy.

Ilona Mrozowska 1902 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.