ID Logistics zapowiada szybki rozwój

Pomóc ma w tym skoncentrowanie się na dedykowanej logistyce. - Szytej na miarę każdego klienta - podkreśla Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska.

Firma podsumowała 2016 r. Zakończyła go z 7 magazynami i wysłaniem ponad 150 mln kartonów z towarem. - Jesteśmy w pierwszej piątce największych operatorów świadczących usługi logistyki kontraktowej w Polsce - powiedział Yann Belgy. Dodał, że w świadczeniu usług logistycznych dla sieci handlowych ID Logistics jest liderem.

Podkreślił, że również mocną pozycję firma osiągnęła w sektorze FMCG wśród producentów i wymienił firmy Lindt oraz Mieszko, a także Ferrero, z którą w przeszłości ID Logistic współpracował.

W 2016 r. firma zwiększyła przychody o 16 proc. w stosunku do 2015 r., do 104 mln zł. Na ten rok ID Logistics zakłada jeszcze większą, bo 20-proc. dynamikę przychodów. Zakłada, że wyniosą one 120 mln zł. Aby osiągnąć cel, zamierza wdrażać innowacje, pozyskiwać nowych klientów i mocno koncentrować się na usługach dla nich.

Z najważniejszych wdrożonych już innowacji Yann Belgy wymienił: system kontroli i rejestracji video foliowania palet z wrażliwymi produktami (głównie świeże), co obniżyło liczbę reklamacji klientów; system zdalnego porozumiewania się i kontroli, przyspieszający etap szkolenia nowych pracowników; a także narzędzie do projektowania i ciągłego monitorowania pracy magazynów. Wśród nowych urządzeń wskazał na automaty do foliowania, systemy antykorozyjne czy ekrany dotykowe w magazynach.

Na najbliższe dwa lata strategia ID Logistics przewiduje wzmocnienie pozycji lidera w dedykowanej logistyce kontraktowej, rozwój oferty skierowanej do sieci handlowych i producentów z branż FMCG, a także do e-commerce, branż kosmetycznej i odzieżowej.

Spośród sieci handlowych klientami są Carrefour i Auchan. To właśnie dla Carrefoura w marcu tego roku ID Logistics uruchomiło trzecie centrum dystrybucyjne w Bydgoszczy, wcześniej zarządzając już dwoma - w Będzinie i Piotrkowie Trybunalskim. Całkowita powierzchnia centrum wynosi 38 tys. mkw. W magazynie składowanych jest ponad 15 tys. SKU, w tym produkty spożywcze, chemii gospodarczej i kosmetyki. Wyodrębniono strefy z kontrolowaną temperaturą do przechowywania wrażliwych artykułów, takich jak mięso i nabiał (0-2°C) oraz owoce i warzywa (4-7°C). ID Logistics odpowiada za zarządzanie procesami magazynowania, składowania i dystrybucji towarów z bydgoskiego magazynu do 180 sklepów sieci Carrefour (hipermarketów, supermarketów i franczyzowych). Osiągnięcie pełnej zdolności produkcyjnej jest zaplanowane na lipiec br.

Strategia firmy przewiduje pozyskiwanie klientów detalicznych z innych branż niż FMCG. W 2016 r. zaczęła współpracę z Norauto, francuską siecią sklepów motoryzacyjnych i serwisów samochodowych, która niedawno przejęła sieć warsztatów i serwisów samochodowych FeuVert. Norauto planuje też wzmocnienie sprzedaży poprzez kanał e-commerce. Polska ma pełnić rolę hubu, z którego zaopatrywane będą centra samochodowe Norauto w Europie Środkowo-Wschodniej.

ID Logistics odpowiada za kompleksowe zarządzanie operacjami magazynowymi i transportowymi, związanymi z realizacją zamówień i zaopatrzeniem centrów samochodowych Norauto w Polsce i Rumunii. Centrum dystrybucji w Mszczonowie obsługuje ponad 2500 SKU, od kosmetyków przez akumulatory, opony, części zamienne i narzędzia, urządzenia elektroniczne, foteliki samochodowe po bagażniki dachowe i oleje silnikowe. Towary dostarczane są bezpośrednio przez lokalnych producentów i dostawców oraz z centralnego magazynu Norauto we Francji. ID Logistics odpowiada za przygotowanie i dystrybucję zamówień do punktów sprzedaży, ponad 95 proc. aktywności stanowi unit picking. ID Logistics zarządza także depozytem opon samochodowych, przekazywanych przez klientów Norauto Polska w ramach tzw. przechowalni sezonowej (Tyres Hotel).

Tegoroczną inwestycją jest otwarty na początku marca w Gliwicach centrum dystrybucji wyrobów gotowych Mieszka. ID Logistics zarządza procesami magazynowymi, odpowiada także za co-packing, kompletowanie zamówień, zarządzanie zapasami, zarządzanie sezonowością dostaw oraz za transport produktów i półproduktów z i do zakładów producenta. Powierzchnia magazynu wyrobów stosowanym do przechowywania wrażliwych na temperaturę produktów czekoladowych, składowanych jest ponad 800 SKU.

Grupa ID Logitics, do której należy polska spółka, to firma o międzynarodowym zasięgu. Powstała w 2001 r. we Francji, początkowo obsługując firmy z branży detalicznej. Rok później otworzyła oddział na Tajwanie, a następnie w Brazylii, basenie Oceanu Indyjskiego (wyspa Reunion), Hiszpanii, Chinach, Indonezji, Polsce, Argentynie, Maroku, Rosji i RPA.

W 2012 r. firma zadebiutowała na paryskiej giełdzie papierów wartościowych NYSE Euronext, pozyskując środki finansowe na dalszy rozwój. Rok później przejęła CEPL, francuską firmę logistyczną, specjalizującą się w zautomatyzowanej usłudze pickingu sztukowego. Tym samym Grupa ID Logistics rozszerzyła ofertę dla tego segmentu rynku, poszerzyła działalność o dwa kraje - Holandię i Niemcy, pozyskała nowych klientów oraz umocniła pozycję we Francji i na rynku europejskim w zakresie detail picking. W 2016 roku Grupa ID Logistics przejęła Logiters, czołowego operatora logistycznego na Półwyspie Iberyjskim, co pozwoliło jej wzmocnić pozycję w Hiszpanii i poszerzyć zasięg geograficzny o kolejny kraj – Portugalię.

W 2016 r. Grupa osiągnęła przychody w wysokości 1,07 mld EUR. Ma 275 oddziałów w 16 krajach, dysponuje ok. 5 mln mkw. powierzchni magazynowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Barbara Mikusińska 559 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.