Ambra z whisky w portfolio

Firma Ambra, dystrybutor wódki J.A. Baczewski, wprowadziła na rynek whisky pod tą samą marką. Produkt jest w sprzedaży od marca br. Pierwsze 6 000 butelek whisky J.A. Baczewski sprzedało się zaledwie w kilka dni, informuje Ambra.

Wzrost popularności whisky jest jednym z najbardziej widocznych trendów na polskim rynku alkoholi. Według instytutów badawczych, w ujęciu ilościowym sprzedaż whisky w 2016 r. wzrosła o ponad 15 proc. w stosunku do 2015 r.

- Choć whisky kojarzy się ze Szkocją, na polskim rynku duże znaczenie mają też np. marki ze Stanów Zjednoczonych czy Irlandii. Długą tradycję whisky ma również w Polsce - podkreśla Robert Ogór, prezes Ambry (na zdjęciu). - Zanim prawa do nośnych oznaczeń zostały restrykcyjnie zawężone do kilku głównych regionów, to właśnie Baczewski, największy i najsłynniejszy do 1939 r. producent spirytualiów w Polsce, produkował i sprzedawał ten trunek - podkreśla Robert Ogór.

J.A. Baczewski Whisky powstaje w wyniku kupażowania różnych rodzajów whisky, destylowanych ze słodu jęczmiennego i ziaren innych zbóż. Dojrzewa w beczkach z białego, amerykańskiego dębu. 

- Wydało nam się czymś naturalnym, że po wprowadzeniu klasycznej polskiej wódki ziemniaczanej J.A. Baczewski oraz później tradycyjnych wódek gatunkowych takich jak Jeżynówka czy Piołunówka, przyszedł czas na powrót do znanej przed wojną whisky - tłumaczy Robert Ogór. - Nasza misja związana z marką Baczewski koncentruje się na przywróceniu polskim konsumentom przedwojennych tradycji. Dlatego też na opakowaniu whisky przypominamy jej dawny wizerunek.

J.A. Baczewski Whisky to jedna z dziesięciu pozycji przywróconych już do portfolio marki spośród ponad stu, jakie znajdowały się w cenniku J.A. Baczewski przed II wojną światową. Oryginalna, przedwojenna receptura J.A. Baczewski Whisky została spisana na papierze i zakodowana w celu utajnienia proporcji. Dziś whisky produkowana jest partiami z taką samą pieczołowitością. Docenili to koneserzy - pierwsze 6 000 butelek sprzedało się zaledwie w ciągu kilku dni.

- Konsumenci zareagowali entuzjastycznie - podkreśla prezes Ambry. - Wierzymy, że podobnie jak Wódka J.A. Baczewski, także Whisky będzie dostępna w wielu sklepach i restauracjach. Widzimy w niej duży potencjał.

Ambra buduje dystrybucję J.A. Baczewski Whisky we wszystkich kanałach sprzedaży: nowoczesnym, tradycyjnym, HoReCa i sieci sklepów specjalistycznych Centrum Wina. 

Rekomendowana cena na półce za J.A. Baczewski Whisky wynosi 79,99 zł za 0,7 l (moc 43%). 

Ilona Mrozowska 2019 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.