Wawel sprzedał mniej, ale zwiększył marżę

Zgodnie z zapowiedziami z początku roku przychody ze sprzedaży Wawelu w I kw. 2017 r. są niższe od tych sprzed roku. Mimo to wzrósł zysk operacyjny, a zysk netto praktycznie pozostał na poziomie z I kw. 2016 r.

Producent czekolady i wyrobów czekoladowych wypracował w I kw. 160,5 mln zł przychodów ze sprzedaży. To o 9,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 31,12 mln zł, o 0,5 proc. więcej niż rok temu, natomiast wynik netto był niższy o 0,4 proc. od ubiegłorocznego i zamknął się kwotą 26,08 mln zł. Marża EBITDA wzrosła do 23 proc. z 20,4 proc. przed rokiem. Zwiększyły się także marża EBIT oraz wskaźniki cash flow.

Główną przyczyną niższej sprzedaży był spadek obrotów z kluczowym kontrahentem, jakim jest Biedronka.

Przed rokiem sieć ta odpowiadała za niemal jedną czwartą sprzedaży producenta. Obecnie współpraca przebiega w ograniczonym zakresie, a Wawel deklaruje, że w dalszym ciągu nie jest w stanie oszacować skali zmniejszenia sprzedaży spowodowanego tym faktem na kolejne kwartały. Wpływ na przyszłe wyniki spółki mogą mieć także ceny surowca, czyli ziarna kakaowego oraz kursy walut – dolara amerykańskiego, euro i funta brytyjskiego, które przekładają się na koszt zakupu importowanego surowca.

Wawel zastrzegł także, że może dokonać odpisu wartości udziałów w ukraińskiej spółce stowarzyszonej Lasoszczi, w której ma 48,5 proc. udziałów. Ich łączna wartość księgowa wynosiła na koniec marca niemal 4,5 mln zł.

Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 834 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.