Właściciel Wyborowej rośnie dzięki Amerykom

W trzech kwartałach roku obrotowego 2016/2017 Pernod Ricard zanotował ponad 7 mld euro sprzedaży wobec 8,7 mld euro w całym roku 2015/2016. W ujęciu rocznym oznacza to wzrost o 3 proc.

Organicznie, czyli z pominięciem wpływu różnic kursowych oraz akwizycji i dezinwestycji, sprzedaż była wyższa od tej sprzed roku o 4 proc.

Taką samą dynamikę miał dział międzynarodowych marek strategicznych, z mocnym wzrostem Jamesona, dobrym Ballantine’sa oraz poprawą sprzedaży marek Absolut i Martell. Jeszcze więcej, bo o 7 proc. wzrosła sprzedaż win, zwłaszcza marki Campo Viejo. Natomiast dział strategicznych marek lokalnych odnotował sprzedaż na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego.

Geograficznie najwyższą dynamiką charakteryzowała się sprzedaż na kontynentach amerykańskich, choć w Brazylii nastąpił spadek. Łącznie cały region wypracował 7-proc. wzrost do przeszło 2 mld euro. W samych Stanach Zjednoczonych sprzedaż zwiększyła się o 5 proc. W Europie była ona wyższa o 3 proc. (4 proc. organicznie), z wyraźnym wzrostem w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji.

Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 834 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.