Nestlé rośnie organicznie

Największy producent żywności na świecie zwiększył sprzedaż w I kwartale 2017 r. o 0,4 proc. Wzrost organiczny wyniósł jednak 2,3 proc., a w całym roku przychody mają wzrosnąć o 2-4 proc.

Na zdjęciu: fabryka Nestlé w Rzeszowie

W trzech pierwszych miesiącach 2017 r. szwajcarski koncern Nestlé wypracował sprzedaż w wysokości 21 mld franków szwajcarskich, i to pomimo negatywnego wpływu kursów walutowych oraz dokonanych deziwestycji.

Nominalnie to wynik o 0,4 proc. lepszy od tego z I kw. 2016 r.

Jednak jak informuje zarząd Nestlé, organicznie sprzedaż wzrosła o 2,3 proc., w tym tylko o 1 pkt. proc. z powodu wyższych cen. Szczególnie przyczyniły się do tego rynki wschodzące, gdzie wzrost organiczny wyniósł 4,3 proc., podczas gdy na rynkach rozwiniętych - 0,8 proc. Mocny frank szwajcarski obniżył przychody wyrażone w szwajcarskiej walucie o 0,4 proc., a dezinwestycje o 1,5 proc.

Koncern potwierdził też prognozy na cały 2017 r. Wzrost organiczny ukształtować się ma na poziomie od 2 do 4 proc. Marża operacyjna w stałych kursach walut ma pozostać stabilna, natomiast zysk na akcję, liczony w stałych kursach walut, ma się zwiększyć.

Magdalena Weiss 447 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.