Tylko co 10. Polak nie bywa w cukierniach i lodziarniach

Konsumenci chętnie wpadają na słodką przekąskę do cukierni lub lodziarni. Badania wykazały, że w ciągu ostatniego miesiąca tylko co 10. pytany ani razu nie zawitał do lokalu serwującego słodkości. Za to co czwarty zamierza je odwiedzać częściej.

Polacy odwiedzają cukiernie i lodziarnie średnio 2-3 razy w miesiącu i wydają zazwyczaj jednorazowo od 10 do 20 zł. Najczęściej bywają w lokalnych, niesieciowych punktach, zwłaszcza w małych miejscowościach. Na ten format wskazało w badaniu Sweet Monitor ARC Rynek i Opinia 54 proc. respondentów. Z kawiarni sieciowych w małych miastach najchętniej odwiedzane są McDonlad’s i McCafe (46 proc. wskazań).

W dużych miastach konsumenci generalnie chętniej zaglądają do sieciówek, zwłaszcza dotyczy to kobiet. Spośród sieciowych cukierni i lodziarni najbardziej znane są marki Grycan oraz E.Wedel, a najczęściej odwiedzane – Grycan (23 proc.) i Cukiernie Sowa (15 proc.). Polacy chętnie bywają też u Bliklego, zwłaszcza gdy mają ochotę na pączki, oraz w Tchibo.

Największa grupa (41 proc.) odwiedza kawiarnię, cukiernię czy lodziarnię 2-3 razy w miesiącu. 30 proc. ogranicza pobyty do jednej wizyty w tym okresie, natomiast 14 proc. bywa tam 4-6 razy w miesiącu. Cztery procent deklaruje, że pozwala sobie na taką przyjemność więcej niż 6 razy w miesiącu. Tylko 10 proc. respondentów nie bywa w takich miejscach w ogóle.

Jednorazowo Polacy wydają w cukierniach i lodziarniach najczęściej od 10 do 20 złotych, rzadko zdarzają się rachunki poniżej 5 zł lub przekraczające 30 zł. Co czwarty badany zamierza w przyszłości częściej odwiedzać cukiernie i lodziarnie. Jest to większa grupa od tej deklarującej rzadsze chodzenie do cukierni czy lodziarni w przyszłości.

Dla niektórych konsumentów przeszkodą do bywania w kawiarniach i cukierniach są kwestie finansowe. 38 proc. pytanych twierdzi, że obecnie rzadziej wychodzi na deser na miasto niż robił to 5 lat temu. Z badania Sweet Monitor wynika, że największą zachętą do częstszych odwiedzin w cukierniach i lodziarniach byłyby różnego rodzaju atrakcyjne oferty cenowe.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą wywiadów wspomaganych komputerowo CAWI (na epanel.pl). Liczebność próby to 721 osób w wieku 15-55 lat, które w ciągu ostatnich 6 miesięcy miały okazję odwiedzić na mieście kawiarnię, cukiernię lub lodziarnię.

 

Magdalena Weiss 834 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.