Spółka Dino Polska z rozmachem zadebiutowała na giełdzie

Jedna z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce zadebiutowała dziś na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Zainteresowanie akcjami było tak duże, że konieczna była redukcja zapisów na nie aż o 75 proc.

Oferta publiczna Dino była drugą pod względem wielkości propozycją polskiej spółki prywatnej w historii GPW oraz największą ofertą publiczną w Polsce od grudnia 2013 r. Była także drugą w historii polskiego rynku kapitałowego, w ramach której ostateczna cena akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych była wyższa od ceny maksymalnej.

Wśród inwestorów instytucjonalnych biorących udział w ofercie Dino popyt na akcje wielokrotnie przewyższył bowiem ich podaż. Średnia stopa redukcji złożonych zapisów na akcje oferowane inwestorom indywidualnym wyniosła aż 75 proc.

- Cieszymy się z tak dużego popytu na akcje spółki, zarówno ze strony renomowanych polskich i międzynarodowych instytucji finansowych, jak i inwestorów indywidualnych w Polsce – mówił podczas uroczystego debiutu na GPW Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska (na zdjęciu poniżej). - Okazane przez inwestorów zaufanie dodatkowo motywuje nas do dalszej, intensywnej pracy mającej na celu realizację strategii i utrzymanie dynamicznego tempa rozwoju Dino - zapowiedział.

Oferta objęła maksymalną przewidywaną liczbę akcji - 48 040 000 akcji, czyli wszystkie należące do akcjonariusza sprzedającego (Polish Sigma Group S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu, należąca z kolei do Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors). Pozostałe 51 proc. pozostaje w portfelu założyciela spółki – Tomasza Biernackiego.

Wartość oferty wyniosła ok. 1,65 mld zł, a kapitalizacja spółki według ostatecznej ceny akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych wynosi ok. 3,4 mld zł. W ofercie wzięły udział najważniejsze instytucje finansowe z blisko 20 krajów.

Cena akcji dla inwestorów instytucjonalnych wyniosła 34,50 zł, natomiast dla inwestorów indywidualnych - 33,50 zł.

- Jest to piąty debiut na Głównym Rynku GPW w 2017 r. i zarazem IPO o najwyższej wartości 1,65 mld zł od 2013 roku. Cieszymy się, że w dniu dzisiejszym witamy na parkiecie spółkę z sektora prywatnego, o tak solidnych fundamentach - powiedział Jarosław Grzywiński, p.o. prezesa zarządu GPW. - Jednocześnie tak ogromne zainteresowanie dzisiejszym IPO jest dowodem na to, że zarówno oferta spółek notowanych, jak i samej Giełdy spełnia oczekiwania różnych grup inwestorów - podkreślił.

 Dino jest 488. spółką notowaną na GPW. Na koniec 2016 r. miała 628 supermarketów.

Katarzyna Pierzchała 1178 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.