Drogerie Jawa nie chcą konkurować z gigantami

Rossmann czy Hebe otwierają drogerie o powierzchni ok. 300-400 mkw. w dużych i średnich miastach, podczas gdy Drogerie Jawa koncentrują się na małych i średnich miastach, gdzie ciągle jest dla nich miejsce, zdradza w rozmowie z Handlem Extra Paweł Drewnowski, dyrektor zarządzający sieci Jawa.

Na zdjęciu: Paweł Drewnowski, dyrektor zarządzający sieci Jawa.

Sieć Drogerii Jawa liczy obecnie 27 własnych Drogerii Jawa, przy czym po 21 kwietnia będzie ich 28, oraz 7 franczyzowych, zintegrowanych (franczyza twarda). Do sieci należy również 68 drogerii franczyzy miękkiej, co tworzy sieć liczącą łącznie 102 drogerie prowadzone w różnych modelach biznesowych.

Natomiast aktualna liczna patronackich stoisk kosmetyczno-chemicznych Jawa Czysto i Pięknie w marketach spożywczych wynosi 685 punktów handlowych.

W 2016 r. sieć Drogerii Jawa powiększyła się w sumie o 17 drogerii, w tym własnych/firmowych 9 oraz o 63 patronackie stoiska kosmetyczno-chemiczne Jawa Czysto i Pięknie.

W 2017 r. ruszyć ma 24 nowych drogerii własnych. - Trzy już uruchomiliśmy, przed nami kolejnych 21 otwarć w tym roku. Najbliższe zaplanowane jest na 21 kwietnia w Żninie w województwie kujawsko-pomorskim. W 2017 r. planujemy też dołączyć 60 nowych punktów handlowych do patronackich stoisk kosmetyczno-chemiczne Jawa Czysto i Pięknie. Ten format biznesu rozwija się ilościowo najszybciej w naszej sieci - mówi Paweł Drewnowski, dyrektor zarządzający sieci Jawa. 

Podkreśla, że są tylko dwa głównie warunki jakie należy spełnić, aby dołączyć do takich patronackich stoisk kosmetyczno-chemicznych. Po pierwsze, firma oczekuje świadczeń usług promocyjnych na rzecz sieci Jawa Czysto i Pięknie, a więc oznakowania punktu sprzedaży/identyfikacji wizualnej, ekspozycji w punkcie sprzedaży przekazywanych pakietów materiałów POS oraz realizacji wspólnych promocji prosprzedażowych zawartych w comiesięcznej gazetce produkowanej i kolportowanej przez Jawę. Drugi, to zakupy produktów/towaru od operatora logistycznego spółki Komplex – Torus, operatora drogerii Jawa. 

- Firma ta jest liderem w dystrybucji produktów drogeryjnych w centralnej Polsce, a biorąc pod uwagę jej 27-letnie doświadczenie na rynku, można śmiało stwierdzić, że bierze aktywny udział w budowaniu rynku hurtowego i detalicznego w naszym kraju - mówi Paweł Drewnowski. 

Zaznacza, że rozwój Drogerii Jawa jest możliwy, dzięki obraniu innego modelu biznesowego niż tacy giganci jak: Rossmann, Super-Pharm i Hebe. - Firmy te otwierają drogerie o powierzchni ok. 300-400 mkw. w dużych i średnich miastach. Drogerie Jawa rozwijają mniejszy, ale równie wartościowy format. My koncentrujemy się na małych i średnich miastach, gdzie ciągle jest do wypełnienia nisza w tym segmencie. Otwieramy drogerie o powierzchni 130-150 mkw. z mniejszą liczbą kategorii, ale dopasowanych do potrzeb mieszkańców - mówi Paweł Drewnowski.

Najliczniejsza sieć Drogerii Jawa jest na terenie województw: kujawsko-pomorskiego oraz warmińsko-mazurskiego. Firma obecna jest również w województwach: mazowieckim, łódzkim, wielkopolskim, zachodnio-pomorskim, pomorskim, podlaskim i lubelskim.

W Drogeriach oferowanych jest 20 kategorii produktowych, począwszy od kosmetyków i akcesoriów do makijażu, poprzez kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała, włosów i paznokci, artykuły higieniczne, chemię gospodarczą oraz artykuły dla dzieci. - Swoje siły sprzedażowe koncentrujemy na kategoriach beauty i make up, które będziemy rozwijać zgodnie z potrzebami naszych klientów oraz rynkowymi trendami - zapowiada Paweł Drewnowski.

Raz w miesiącu, w każdej z drogerii odbywają się specjalne eventy z akcją makijażową, dodatkowymi rabatami, gratisami i upominkami do zakupów. Dodatkowo na profilu Facebook, fani i klienci mogą dowiedzieć się o obowiązujących promocjach, trendach oraz dostępnych w Drogeriach Jawa markach.

- Siłą naszej marki są ludzie - na klientów czeka profesjonalna i miła obsługa przygotowana, aby pomóc i doradzić w zakupach - konkluduje Paweł Drewnowski.

 

 

Ilona Mrozowska 1962 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.