Statoil zmienia się w Circle K

Zapowiadane pojawienie się stacji benzynowych Statoil z nowym logo Circle K staje się faktem. Pilotażowy obiekt uruchomiono w Opolu, w Warszawie rebranding zacznie się 11 maja, a prace przy obiektach zlokalizowanych przy autostradzie na odcinku Łódź - Gdańsk zbliżają się ku końcowi

Na zdjęciu: stacja paliw w Opolu po zmianie szyldu na Circle K

11 maja w Warszawie rozpocznie się oficjalny proces zmiany marki Statoil na Circle K w Polsce, który obejmie kolejno wszystkie stacje sieci w stolicy.

Pod nowym szyldem działa już pilotażowy obiekt przy ul. Sosnkowskiego 18 w Opolu. Dokonane zmiany obejmowały zmianę znaków na elewacji sklepu, wiacie, myjni oraz na znakach cenowych. Nie zmienił się natomiast ani asortyment sklepu, ani oferta paliw, która obejmuje produkty miles – benzynę 95, olej napędowy i LPG, a także produkty premium benzynę 98 milesPlus i diesel milesPlus. Stacja Circle K w Opolu czynna jest całodobowo i akceptuje karty bankowe, karty Routex, DKV i UTA oraz karty programu lojalnościowego Statoil Extra, którego nazwa zmieni się na Circle K Extra Club.

W 2015 r. kanadyjski koncern Alimentation Couche-Tard, który trzy lata wcześniej kupił sieć stacji Statoil, podjął decyzję o ujednoliceniu marki w skali globalnej. W miejsce dotychczasowych Mac’s, Circle K, Kangaroo Express oraz Statoil, ma zacząć obowiązywać jedna nazwa - Circle K.

Marka Circel K na razie jest całkowicie nieznana w Polsce, natomiast obecna już w 14 krajach na świecie. Cała działalność grupy obejmuje ponad 15 tys. stacji benzynowych i sklepów convenience. Prace rebrandingowe są już na ukończeniu w Danii, Norwegii i Szwecji; równolegle z Polską zmiana szyldu dokonywać się będzie w Estonii, na Litwie i Łotwie.

Firma zapowiada, że sam proces zmiany oznakowania wszystkich 357 stacji Statoil w Polsce zajmie ponad rok. - Gdy ruszą stacje z logo Circle K, warto zwrócić uwagę na to, co zmieni się w samej ofercie. Dotychczas stacje Statoil najbardziej znane były z rozbudowanej oferty hot-dogów, które zresztą z sukcesem wprowadzali do Polski – komentuje Wiktor Miałkowski, partner w Pro Business Solutions. - Wydaje się jednak, że potrzebne są dalej idące zmiany, ponieważ główny gracz na polskim rynku, czyli PKN Orlen, niedawno ogłosił wprowadzenie całkowicie nowej formuły Stop.cafe, która w najbliższym czasie ma być obecna na ponad 100 stacjach w Polsce – dodaje.

Ten nowy format (o którym pisaliśmy w portalu handelextra.pl na początku marca br.) to zarówno porównywalna do Statoil oferta hot-dogów ze świeżymi dodatkami, ale również ciekawe koncepty kanapkowe, nawiązujące do polskiej tradycji, czyli „kajzerka z rumsztykiem”, „kajzerka z kotletem schabowym”. Na stacjach autostradowych pojawiły się dodatkowo naleśniki na słodko i słono, makarony oraz mięsa prosto z grilla. - Tym samym PKN Orlen narzucił szybkie tempo zmian – uważa Miałkowski.

Pojawienie się marki Circle K w Polsce będzie od maja wspierane kampanią reklamową pod hasłem „Nowa nazwa. Ci sami ludzie”. Według naszego eksperta krok ten jest niezbędny dla wypozycjonowania nowej marki wśród klientów i zbudowania właściwego jej postrzegania.

Katarzyna Pierzchała 1501 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.