Fermy Drobiu Woźniak zwiększają produkcję jaj z chowu ściółkowego

Biedronka to kolejna w ostatnich miesiącach sieć, która zapowiada całkowitą rezygnację ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego. Fermy Drobiu Woźniak, największy producent jaj w Polsce, zapewnia, że jest przygotowany na tą rynkową rewolucję.

Sieć Biedronka, idąc w ślady Lidla, Kauflandu, Aldiego i Netto, oficjalnie zadeklarowała rezygnację ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego, tak zwanych „trójek”.

- W wyniku rozmów prowadzonych przez Otwarte Klatki, grupa Jeronimo Martins dołącza do światowego trendu i zobowiązuje się wycofać jajka „trójki” ze swoich sklepów, w tym polskiej sieci Biedronka, do 2025 r. - poinformowało stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Największego producenta jaj konsumpcyjnych w kraju - Fermy Drobiu Woźniak - zapytaliśmy, czy jest przygotowany na zachodzące na rynku zmiany.

- Sieci handlowe są dla nas bardzo ważnym kontrahentem, dlatego dbamy o współpracę na każdej płaszczyźnie. Na ten moment jaja z chowu klatkowego są najpopularniejsze wśród polskich konsumentów, ale dynamicznie zwiększamy produkcję jaj ściółkowych, odpowiadając tym samym na zmieniające się trendy - zapewnia Małgorzata Kuriata, dyrektor sprzedaży i marketingu Fermy Drobiu Woźniak.

Firma produkuje jaja z oznaczeniem 3 – chów klatkowy  i 2 – chów ściółkowy. Rozwijana będzie zwłaszcza sprzedaż tych drugich, ale zmiany wymagają czasu, także jeśli chodzi o samych konsumentów. Chodzi bowiem o cenę.

Według monitoringu Ferm Drobiu Woźniak ceny 10 sztuk jaj z nr 3 wahają się od 3,79 zł do 6,50 zł za opakowanie. Jeśli chodzi o jajka z oznaczeniem nr 2, to ich cena wynosi ok. 0,79 zł. za sztukę, co daje ok. 8 zł za opakowanie. W przypadku jaj z nr 1 (chów wolnowybiegowy) to już koszt ok. 0,90 zł za sztukę, czyli 9 zł za opakowanie.

- Ceny jaj utrzymują się na podobnym poziomie od kilku lat, podobnie jak produkcja w Polsce, która w 2016 r. wyniosła ok. 10 mld sztuk - podkreśla Małgorzata Kuriata. - Fermy Drobiu Woźniak są tu potentatem. Każdego roku z powodzeniem jeszcze zwiększamy produkcję, co związane jest z dynamicznym rozwojem firmy. Nasz udział na krajowym rynku przekracza już 33 proc., co daje nam niezaprzeczalną pozycję nr 1. Udział innych firm w wielkości produkcji wynosi zaledwie kilka procent.  W Europie jesteśmy natomiast producentem nr 3 - zaznacza Małgorzata Kuriata.

Według Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz w 2016 r. całość produkcji jaj w Polsce sięgnęła 516 000 ton, natomiast eksport wyniósł 236 000 ton, co stanowi ok. 46 proc. całkowitej produkcji. Prognoza na 2017 r. zakłada ok. 536 tys. ton jajek, tym samym wzrost ma wynieść 3,7 proc.


 

 

Ilona Mrozowska 1723 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.