E-handel: Polska daleko w rankingu

Polska znalazła się dopiero na trzynastym miejscu spośród osiemnastu europejskich krajów badanych pod względem udziału e-commerce w handlu ogółem - informuje w raporcie GfK.

Najwięcej zakupów przez internet robią Czesi: udział e-handlu we wszystkich transakcjach zakupu wynosi nad Wełtawą 42,1 proc. Nasi południowi sąsiedzi wyprzedzili pod tym względem Holendrów (34,8 proc.) oraz Słowaków (31,9 proc.) Kolejne pozycje zajęły Niemcy, Wielka Brytania oraz Szwajcaria.

Polska w tym zestawieniu znalazła się na 13. pozycji ex aequo z Finlandią z wynikiem 17,4 proc. Wyprzedziła jedynie Hiszpanię, Belgię, Włochy i Portugalię, w której e-commerce odpowiada za 3,9 proc. handlu. Przed Polską znalazły się Ukraina, Rosja i Węgry, choć te ostatnie jedynie minimalnie.

Największym rynkiem e-commerce'owym w Europie są Niemcy, do których należy 30 proc. rynku europejskiego. Za nimi na podium znalazły się Wielka Brytania (22 proc.) oraz Francja (11 proc.). Rosja odpowiada za 7 proc., a Holandia za 6 proc.

Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 681 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.