O wyborze dań gotowych decyduje zaufanie do marki

Zaufanie do marki oraz dostępność - to dwa główne czynniki, którymi kierują się Polacy, kupując dania gotowe, wynika z raportu opracowanego na zlecenie firmy Frosty. Cena - kiedyś na czele rankingu, dziś plasuje się pod koniec pierwszej dziesiątki.

Zaufanie do marki to lider rankingu – kierowanie się właśnie tym czynnikiem przy wyborze produktu gotowego deklaruje aż 54 proc. konsumentów. W czołówce kategorii wyznaczników wyboru produktu uplasowały się również pozycje takie jak dostępność w ulubionym sklepie (46 proc. badanych), a także wielkość opakowania (również 46 proc.). Dla konsumentów wybierających spośród gamy produktów gotowych, ważny jest również sposób (41 proc.) oraz czas przygotowania dania (37 proc.).

- Danie gotowe ma przede wszystkim ułatwiać życie. To aspekt, o którym producenci nie mogą zapominać – zauważa Aleksandra Wysocka, marketing manager Frosty. – Na zaufanie do marki składa się wiele czynników, takich jak smak produktu, jego opakowanie, sposób i czas przygotowania czy skład. Do niezawodnych pozycji klienci wracają, ale również to właśnie swoim ulubionym markom stawiają poprzeczkę wyżej - podkreśla.

Dania gotowe to nie tylko sposób na szybki obiad dla jednej osoby – aż 35 proc. badanych kupuje zazwyczaj porcję dla dwóch osób, a 36 proc. sięga po nie, szukając pomysłu na obiad dla całej, najczęściej trzy czy czteroosobowej rodziny. Wśród dań gotowych dużym zainteresowaniem cieszą się zarówno mrożone dania mięsno-warzywne, mieszanki warzywne, jak i warzywa na patelnię. Zdecydowanie najczęściej sięgają
po nie osoby dorosłe (nawet w 90 proc.), rzadziej dzieci (ok. 40 proc. przypadków). Badania wykazały również, że konsumenci przede wszystkim kupują produkty na najbliższy posiłek – robi tak aż 54 proc. klientów. Jednak już 37 proc. robi zakupy na zapas.

Badanie dotyczące produktów gotowych zostało zrealizowane techniką CAWI, przez iAnswer na zlecenie Frosty, w listopadzie 2016 r. W badaniu wzięło udział 320 mieszkańców w wieku 20-55 lat.

Zdjęcie: Photogenica



Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.