Lavazza z nową kampanią

Nowa światowa kampania marki Lavazza podkreśla społeczną naturę tej włoskiej kawy, odnosząc się do roli, jaką kawa pełni w życiu codziennym. W Polsce potrwa do końca miesiąca.

Kawa to „…nie jest coś co po prostu się pije, … to sposób na to, by być bliżej siebie”. Ta myśl przyświecała Luigiemu Lavazzy, gdy w 1895 r. zakładał swoją firmę.

Po ponad 120 latach, podążając za wskazówkami swojego założyciela, firma Lavazza rusza z globalną kampanią reklamową zatytułowaną „Born social in 1895”. Podkreśla ona wagę dziedzictwa marki Lavazza i znaczenia, jakie obecność tej ikony włoskiej kawy ma w życiu codziennym jej smakoszy na całym świecie.

- Nasza nowa kampania to swoista oda do kawy, skupiająca się na jej prospołecznościowej naturze — komentuje Carlo Colpo, dyrektor działu reklamy i mediów w firmie Lavazza. - Jej celem jest podzielenie się z innymi opowieścią o 20 miliardach filiżanek kawy Lavazza wypijanych co roku na całym świecie, które cementują więzi międzyludzkie. Można powiedzieć, że kawa Lavazza stała się prawdziwą siecią społecznościową, począwszy już od 1895 roku - uważa.

Koncept kampanii „Born social in 1895” opracowany został jako kontynuacja kampanii „W poszukiwaniu nowych smaków” z 2015 r. O ile jednak poprzednia kampania opowiadała historię marki, koncentrując się na podróżach Luigiego Lavazzy
w poszukiwaniu kawy doskonałej, o tyle tym razem w tej „opowieści” przyjęta została perspektywa konsumenta. Sam spot stworzony został na kanwie ponadczasowego przeboju „My Girl”, który równocześnie stanowi żartobliwy komentarz do wydarzeń rozgrywających się w filmie.

Reklama została wyreżyserowana przez znaną parę argentyńskich filmowców - Augusta Gimeneza Zapiolę i Martìna Romanellę, którzy międzynarodowe uznanie zawdzięczają nie tylko charakterystycznemu stylowi wizualnemu, ale także umiejętności pokazywania ludzkich losów w bardzo osobisty sposób.

Za przygotowanie kampanii „Born social in 1895” odpowiada włoski oddział agencji Young & Rubicam. W Polsce akcja wystartowała 1 kwietnia i potrwa do końca miesiąca. Spoty reklamowe emitowane będą w telewizji oraz na platformach VOD (Ipla, Player.pl). Kampania prowadzona będzie także na nośnikach OOH w Warszawie oraz w prasie branżowej z segmentu HoReCa.

Katarzyna Pierzchała 1205 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.