Eurocash wprowadza RFID

Największa sieć hurtowni w Polsce wprowadza aktywne rozwiązanie RFID w 200 magazynach i innych punktach dystrybucyjnych. System ma zapewnić wysoką jakość produktów.

Jak donosi RFID Journal, europejska firma zajmująca się sprzedażą artykułów spożywczych Grupa Eurocash wdraża aktywny system rejestracji danych UHF firmy Bluelog. Ma on monitorować temperaturę wszystkich produktów firmy, zarówno suchych, schłodzonych, jak i mrożonych w całym łańcuchu dostaw, kontrolowanym przez sieć. Eurocash testował system od 2015 roku, a w pod koniec 2016 roku Eurocash podpisał umowę na wdrożenie w około 200 miejscach.

Magazyny sieci składają się zazwyczaj z dwóch dużych pomieszczeń chłodniczych – dla produktów chłodzonych i mrożonych oraz magazynu towarów suchych. Dzięki systemowi w każdym z pomieszczeń można utrzymywać prawidłową temperaturę i monitorować ją przez całą dobę. Niektóre magazyny wymagają 26 lub więcej rejestratorów, aby pokryć cały obszar przechowywania. Rejestratory mogą przechwytywać dane i przekazać je do bramy w odległości do 700 metrów. Brama jest z kolei połączona przez Wi-Fi lub kabel Ethernet. W przypadku awarii internetu lub przerwy w dostawie energii osoby wyposażone w telefony komórkowe mogą przejść do każdego rejestratora i odbierać dane bezpośrednio z niego, bez potrzeby uruchamiania aplikacji.

Magdalena Weiss 447 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.