Dyskonty tracą znaczenie dla sprzedaży piwa

Rośnie sprzedaż piwa markowego, spada pod własnymi markami.

Konsumenci coraz większa uwagę przywiązują do jakości piwa. Z danych Nielsena wynika, że w 2016 r. w porównaniu z 2015 r. o 2,2 proc. ilościowo i o 1,4 proc. wartościowo zwiększyła się sprzedaż piwa markowego. Natomiast piwo pod markami własnymi odnotowało spadek o 3,5 proc. ilościowo oraz o 3,1 proc. wartościowo.

Swoją pozycję głównego miejsca sprzedaży piwa ugruntowały w ub.r. sklepy małoformatowe. Według Nielsena zwiększyły one udział w ujęciu wolumenowym do 64,4 proc. w ub.r., podczas gdy na znaczeniu straciły dyskonty i pozostałe sieci wielkoformatowe.

Jednocześnie w małych sklepach spożywczych piwo odpowiada za niemal 30 proc. obrotów kategoriami spożywczymi i wciąż pozostaje główną kategorią dla tych placówek.

 

Barbara Mikusińska 607 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.