Społem poszerza asortyment własnej marki

Krajowa Platforma Handlowa Społem zapowiada zwiększenie oferty własnych marek m.in. o piwo.

KPH Społem, która powstała w 2010 r., obecnie współpracuje ze 172 spółdzielniami Społem w kraju, prowadzącymi 1700 sklepów. Działa jako grupa zakupowa spółdzielni, oferując im produkty pod marką własną Społem, a także m.in. czasopisma, książki, płyty dystrybuowane przez Garmond Press, markowe artykuły higieniczne, cukierki z FC Pszczółka, mięso i wędliny z ZM Gzella, bakalie z firmy Hebar.

Asortyment pod własną marką ten obejmuje ponad 230 suchych artykułów spożywczych, nabiału, mrożonek, przetworów, dań gotowych, alkoholi, suplementów diety i farmaceutyków, chemii i kosmetyków, produktów AGD i drobny sprzęt elektryczny do domu.

Część produktów znakowanych jest tylko znakiem Społem, część - obok logo Społem - ma mniejsze logo producenta, np. woda Selenka z Uzdrowiska Wieniec-Zdrój. Obok produktów marki własnej Społem, KPH oferuje wódki od Konesera oraz słodycze (śliwki w czekoladzie, orzechy, rodzynki) pod marką Lux, adresowanych głównie do sklepów typu Lux.

Produkty nabiałowe oznakowane są dodatkowo grafiką i hasłem „Pani Helenka poleca”. Produkty chemii i kosmetyki oferowane są na półce pod hasłem „Społem blisko domu”, a farmaceutyczne i suplementy diety - „Społem na zdrowie". Dystrybucja odbywa się poprzez m.in. Grupę MPT, hurtownie Delko, Alpan, Dajar, spółdzielnie hurtowe.

Podczas ostatniej konferencji KPH, która odbyła się w dniach 21-22 marca br. w Warszawie, przedstawiono analizę sprzedaży tych produktów. Wynika z niej, że szczególnym powodzeniem cieszą się nowości, np. mrożone pierogi, pyzy, kluski, pizze, lody, marynowane pieczarki, suszone pomidory, kapary w słoikach, biszkopty, ananasy i brzoskwinie w puszkach, dżemy w słoikach, makarony, zestawy bakalii oraz woda zdrojowa Selenka.

W tym roku KPH chce poszerzyć ofertę m.in. o piwo, produkty diety zdrowej żywności, artykuły gospodarstwa domowego, sezonowe lody na patyku, a także o nowe produkty mrożone (zupy, warzywa), nabiałowe i kosmetyki. Planuje wdrożyć program lojalnościowy, który ma wspierać sprzedaż produktów pod własnymi markami, a także organizować różne akcje promocyjne. Planuje reklamy w radio i tv.

Prezesem KPH Społem jest Ryszard Jaśkowski (na zdjęciu), który od 1 kwietnia br. obejmie także funkcję prezesa zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców Społem.

Barbara Mikusińska 631 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.