Grupa Muszkieterów otwiera pierwszy w Polsce Shop Lab

Działa już Laboratorium Marketingowe Wsparcia Procesów Innowacyjnych - Shop Lab, stworzone przez Grupę Muszkieterów we współpracy z UE w Poznaniu. Wyposażone jest w sprzęt i meble umożliwiające prowadzenie prac badawczo-rozwojowych dotyczących zachowań konsumentów w przestrzeni wewnątrzsklepowej.

To pierwszy taki projekt w Polsce.

Nowo otwarte Laboratorium jest wspólną inicjatywą Grupy Muszkieterów i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Dzięki tej współpracy stworzona została przestrzeń do zajęć praktycznych, które ułatwią przyszłym handlowcom zrozumienie mechanizmów, jakie rządzą branżą sprzedaży detalicznej.

Studenci UEP będą mieli tam organizowane zajęcia takie jak: zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, merchandising, controlling marketing, innovative product management, consumer behavior, marketing intelligence. Sala przystosowana jest do tego, aby pomieścić grupy ćwiczeniowe do maksymalnie 25 osób.

W Laboratorium studenci mogą korzystać z najnowocześniejszych sprzętów, jak np. okulary typu „eye tracker”. Służą one do badania sposobu oglądania ekspozycji przez klienta. Ponadto w planach jest także wyposażenie Laboratorium w urządzenie do badania wilgotności skóry i pomiaru tętna. Wszystko to ma pomóc zdefiniować preferencje klientów.

Grupa Muszkieterów wyremontowała i wyposażyła salę dydaktyczną w sprzęt sklepowy, taki jak boks kasowy, lada chłodnicza do sprzedaży wyrobów tradycyjnych, meble piekarnicze, meble na owoce i warzywa, kosze na produkty gospodarstwa domowego, regały metalowe sklepowe, specjalistyczne oświetlenie oraz produkty spożywczo-przemysłowe. Miało to na celu stworzenie możliwie najbardziej naturalnych warunków.

- Grupa Muszkieterów jest jednym z większych pracodawców w handlu, dlatego zależy nam na tym, aby studenci marketingu, zrozumieli od podstaw jak funkcjonuje sklep i umieli w takim środowisku kreatywnie pracować. Zajęcia praktyczne to w tym przypadku klucz do sukcesu - komentuje Eliza Orepiuk-Szymura, kierownik dyrekcji komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem ponad 280 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie ponad 360 supermarketów Intermarché i Bricomarché. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 15 tys. osób.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.