Unilever z pionierskim systemem rekrutacji

Unilever, który każdego roku otrzymuje ponad 250 000 aplikacji, od połowy 2016 r. wdraża nowy, globalny proces rekrutacji, w którym do wyboru kandydatów na swój topowy program menadżerski korzysta z pomocy gier, wirtualnych rozmów oraz sztucznej inteligencji.

W pierwszej połowie marca do krajów, w których został wdrożony nowy proces, dołączyły państwa Europy Środkowo-Wschodniej, tj. Polska, Czechy, Słowacja, Węgry oraz Rumunia.

Unilever tłumaczy, że proces restrukturyzacji wykorzystujący nowe technologie powstał z myślą o pokoleniu Y. Proces wykorzystuje sztuczną inteligencję w analizie danych i profili kandydatów tak, aby wyeliminować potencjalne uprzedzenia czy błąd ludzki. 

- Zdecydowaliśmy się na wdrożenie pionierskiego procesu rekrutacyjnego, ponieważ pozwoli on nam zarówno na wykorzystanie popartych naukowo narzędzi oceny, jak i zagwarantowania zupełnie nowego doświadczenia dla naszych kandydatów - Danielle van-Broek, VP Human Resources w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rekrutacja składa się z czterech etapów. Na samym początku aplikujących czeka wypełnienie krótkiego formularza, z czego większość informacji mogą zmigrować ze swojego profilu LinkedIn. Osoby, które przeszły wstępną weryfikację, w tym m.in. ukończenie lub plan ukończenia studiów magisterskich oraz gotowość do odbycia międzynarodowych rotacji, dostają zaproszenie do etapu gier, w których oceniane jest ich dopasowanie do profilu stażysty menadżerskiego w Unilever.

Najlepsi kandydaci biorą udział w wirtualnym wywiadzie rekrutacyjnym, w którym swoje odpowiedzi na pytania mogą nagrać za pomocą smartfona w wybranym przez nich momencie i miejscu.

Ostatnim etapem rekrutacji jest tzw. Discovery Centre, czyli całodniowe doświadczenie pracy w Unilever. Tego dnia kandydaci będą mieli okazję poznać smak pracy w dziale, do którego aplikują. Czeka ich między innymi zespołowa sesja kreatywna, przygotowanie prezentacji, dyskusje grupowe oraz coachingowa rozmowa z managerem.

Na każdym etapie rekrutacji obowiązuje dwustronna informacja zwrotna – zarówno kandydat otrzymuje raporty dotyczące jego profilu i postępu w rekrutacji, jak i ma możliwość przekazania swojej oceny poszczególnych etapów do Unilever.

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów żywnościowych, środków czystości oraz środków do higieny osobistej i pielęgnacji ciała, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 2,5 mld konsumentów dziennie.

 

Ilona Mrozowska 1473 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.