Dino chce być w każdej gminie

Ekspansja na północny i wchodzie kraju a docelowo obecność w każdej z ponad 2,5 tys. gmin w Polsce - tak przedstawiają się plany rozwojowe spółki Dino Polska.

Krótkoterminowa strategia przygotowującego się do debiutu operatora supermarketów zakłada przekroczenie liczby 1200 sklepów do końca 2020 r. Długoterminowa natomiast – nawet 2700 supermarketów.

- Widzimy bardzo duży potencjał rozwoju rynku, na którym działamy – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska (na zdjęciu). - Już jesteśmy w ponad 500 gminach. Co roku zwiększamy bank działek, na których budujemy nasze sklepy. Już mamy kupionych 300 kolejnych - ujawnia.

Generalnie strategia Dino zakłada dalszy wzrost poprzez skoncentrowanie się na trzech kluczowych obszarach: kontynuacji szybkiego organicznego wzrostu liczby sklepów, kontynuacji wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL) oraz konsekwentną poprawę rentowności.

Firma oczekuje, że będzie w stanie poprawiać rentowność dzięki zwiększaniu skali działalności, korzystnej charakterystyce modelu biznesowego oraz kilku inicjatywom strategicznym, w tym dzięki szybkiej ekspansji sieci sklepów i wzrostowi sprzedaży z istniejącej sieci sklepów, a co za tym idzie, szybko rosnącemu wolumenowi nabywanych towarów, co pozwala na poprawę warunków handlowych z kontrahentami.

Spółka planuje także budowę czwartego centrum dystrybucyjnego przed końcem 2018 r. oraz modernizację i rozbudowę istniejącego zakładu mięsnego prowadzonego przez Agro-Rydzynę oraz budowę drugiego zakładu mięsnego w nowej lokalizacji (do końca 2020 r.).

Dino jest jedną z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Od 2010 r. operator zwiększył liczbę sklepów ze 111 do do 628 na koniec 2016 r., zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 mkw. Większość sklepów Dino działa w mniejszych miejscowościach, średnich miastach oraz na peryferiach dużych, czyli w lokalizacjach dogodnych dla klientów.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Jednym z najważniejszych aspektów, które odróżniają Grupę Dino od sieci dyskontowych, jest posiadanie stoisk mięsnych z obsługą w każdym sklepie.Mięso, wędliny oraz przetwory mięsne dostarczane są głównie przez Agro-Rydzynę, zakład mięsny będący częścią Grupy Dino.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na trzech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu i Piotrkowie Trybunalskim. Spółka jest właścicielem zdecydowanej większości gruntów i nieruchomości, w których zlokalizowane są jej sklepy.

Właścicielem 51 proc. akcji jest założyciel spółki, Tomasz Biernacki, pozostałe 49 proc. posiada Polish Sigma Group S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu. Na koniec stycznia br. Grupa Dino zatrudniała ponad 10,6 tys. osób. 

Katarzyna Pierzchała 987 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.