Unilever sprzeda Florę?

Brytyjskie media donoszą o spodziewanej sprzedaży marek z segmentu produktów do smarowania pieczywa przez brytyjsko-holenderski koncern Unilever.

Producent spodziewa się otrzymać z tego tytułu 6 mld funtów brytyjskich. W grę wchodzić ma margaryna Flora czy masło Stork, donosi Sunday Times. Z kolei Sunday Telegraph, powtarzając kwotę 6 mld funtów, informuje o zainteresowanych nabyciem marek Unilevera: mają to być fundusze private equity Bain Capital, CVC (niedawny nabywca Żabki) oraz Clayton Dubilier & Rice.

Sam Unilever nie odniósł się do tych rewelacji.

W drugiej połowie lutego 2017 r. koncern zapowiedział jednak, że przyjrzy się swojemu biznesowi, by poszukać sposobu na podniesienie jego wartości.

Wyniki przeglądu mają być znane na początku kwietnia. Już wtedy spekulowano o ewentualnej sprzedaży marek z kategorii margaryn, masła i miksów. Przegląd jest efektem nieoczekiwanej propozycji amerykańskiej firmy Kraft Heinz, która kilka dni wcześniej złożyła ofertę zakupu Unilevera za rekordową w branży kwotę 143 mld dolarów. Oferta została jednak kategorycznie odrzucona.

 

Magdalena Weiss 839 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.