Bezprzewodowe ładowanie klienta

Powermat - nowe narzędzie marketingowe łączące ładowanie bezprzewodowe smartfonów z inteligentną platformą mobilną, wchodzi właśnie do Polski. Są już pierwsze wdrożenia systemu.

We współczesnym świecie, w którym coraz bardziej rośnie popyt na bycie online, dostęp do energii jest jedną z ważniejszych potrzeb każdego użytkownika smart gadżetów. Naprzeciw tej potrzebie wychodzi technologia Powermat, która pozwala zapomnieć o stresie związanym z rozładowującym się telefonem, jednocześnie tworząc unikalną platformę do komunikacji marketingowej.

Powermat buduje właśnie sieć punktów w miejscach publicznych, takich jak sklepy, restauracje, bary, salony spa czy biblioteki, w których klienci mogą bezprzewodowo naładować swój smartfon, natomiast właściciele tych miejsc otrzymują efektywne narzędzie do komunikacji z klientem.

System Powermat wykorzystuje ładowanie przez indukcję elektromagnetyczną. Współpracujące z systemem lokale wyposażone są w specjalne maty wbudowane w stoliki. Aby naładować telefon, wystarczy pobrać darmową aplikację – Powermat – dostępną na systemy Android oraz iOS, i położyć telefon w wyznaczonym miejscu.

Bezprzewodowe ładowanie w systemie Powermat dostępne jest dla niemal każdego modelu telefonu komórkowego, również fabrycznie nieprzystosowanego do ładowania bezprzewodowego. Umożliwiają to specjalne pierścienie ładujące – PowerRingi – które można wypożyczyć na czas ładowania telefonu.
System Powermat jest zgodny z otwartym standardem ustanowionym przez Fundację AirFuel, do której należą tacy giganci technologiczni jak Samsung, Huawei, LG, AT&T, Blackberry czy HTC. Oznacza to, że zakres urządzeń i akcesoriów, które bez przeszkód będą mogły być ładowane w punktach Powermat, będzie stale się powiększał.

Jak podkreślają przedstawiciele firmy Powermat pozwala on zwiększyć przychody zarówno poprzez pozyskanie nowych, jak i zaangażowanie obecnych klientów oraz zbudować więź emocjonalną klienta z marką tak, by wracał częściej do lokalu. Dzięki możliwości wyświetlania w czasie rzeczywistym spersonalizowanych komunikatów o promocjach zwiększa wolumen pojedynczego rachunku.

Z badań Powermat Technologies przeprowadzonych na użytkownikach systemu w Stanach Zjednoczonych wynika, że aż 93 proc. respondentów wybierze miejsce, w którym znajduje się możliwość bezprzewodowego ładowania telefonu. Taki sam procent poleci to miejsce swoim przyjaciołom. Natomiast 86 proc.ankietowanych spędzi w takim miejscu więcej czasu niż w lokalu bez takiego rozwiązania, zaś 85 proc. uważa, że system Powermat znacząco poprawia wizerunek marki lokalu.

System Powermat umożliwia przygotowywanie oraz dostarczanie na urządzenia mobilne klientów ofert promocyjnych – w dowolnym czasie i miejscu, także w trakcie ich pobytu w lokalu. Pomaga on poznać ich zwyczaje i zachowania, dzięki czemu jest dość skutecznym narzędziem marketingowym, które pozwala zbudować istotną przewagę konkurencyjną. Ponadto aplikacja Powermat  informuje o stanie naładowania baterii.

Firma Powermat Polska rozpoczęła właśnie wdrażanie pierwszych systemów. Bezprzewodowo można naładować telefon w Warszawie, m.in. w jednym z największych centrów rozrywkowych – Rozrywkowym Centrum Miasta Hulakula, a także w nail barze Świeżo Malowane oraz w samym centrum miasta – w restauracji Basico. Jej właścicielem jest Marek Kościkiewicz, który został ambasadorem Powermat Polska.

Katarzyna Pierzchała 1058 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.