Ferrero kupuje amerykańskie czekoladki

Wytwórca Nutelli włoska firma Ferrero podpisała umowę zakupu amerykańskiego producenta czekoladek Fannie May.

Ferrero zapłaci właścicielowi, sklepowi internetowemu 1-800-Flowers.com 115 mln dolarów. Akwizycja ta ma wzmocnić pozycję włoskiego producenta na amerykańskim rynku. „Stany Zjednoczone są ważnym rynkiem z ogromnym potencjałem wzrostu dla Ferrero i z przyjemnością będziemy wspierać rozwój tej wspaniałej amerykańskiej marki” - skomentował w komunikacie szef włoskiej firmy, Giovanni Ferrero. Częścią umowy jest podpisanie kontraktu z 1-800-Flowers.com na oferowanie części marek z portfolio Fannie May i Ferrero poprzez tę platformę.

Stany Zjednoczone są piątym największym rynkiem dla Ferrero, którego całkowita sprzedaż wyniosła w roku obrotowym zakończonym w sierpniu 2016 roku 10 mld euro.

Fannie May to producent czekoladek, pralinek, przekąsek czekoladowych i batoników, sprzedawanych obecnie głównie poprzez portal 1-800-Flowers.com. Istnieje od 1920 roku, kiedy to w Chicago otwarto pierwszy sklep ze słodyczami pod tą marką. Do 1935 roku było ich już niemal 50. Rozwój sieci zahamowała wojna i związany z nią brak składników. W 1946 firma stworzyła swój flagowy produkt Pixie, złożony z orzechów zatopionych w karmelu i oblanych czekoladą. Dziś poza sprzedażą poprzez portal 1-800-Flowers.com Fannie May ma 80 sklepów w siedmiu stanach, głównie w Illinois.

Magdalena Weiss 675 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.