Coraz mocniejsze piwa bezalkoholowe

Słabnie zainteresowanie piwami mocnymi, Polacy coraz częściej sięgają po piwa bezalkoholowe. Spada sprzedaż piw pod własnymi markami.

Na ustabilizowanym i nasyconym rynku piwa kluczową rolę odgrywają trendy konsumenckie, które dyktują popyt na określone rodzaje chmielowego trunku. Dane Nielsena pokazują, że polscy konsumenci są coraz większymi entuzjastami piw bezalkoholowych.

W ubiegłym roku to właśnie piwa o zawartości alkoholu do 0,5 proc. odnotowały najbardziej dynamiczny wzrost tak wartości (58 proc.), jak i wolumenu sprzedaży (64 proc.). - To niespotykany wcześniej trend, tak duża dynamika jest nietypowa w kategoriach FMCG - zauważa Marcin Cyganiak, client director w Nielsenie.

 W 2016 r. dość stabilnie zachowywał się segment wciąż chętnie wybieranych przez Polaków lagerów. Kolejny rok z rzędu spadki dotknęły natomiast segmentu piw mocnych (spadek ilościowo o 3,3 proc, wartościowo – o 4,2 proc.).

Sięgający po piwo Polacy coraz większą uwagę zwracają na jego jakość. Według Nielsena w ubiegłym roku większą sprzedażą niż w 2015 r. charakteryzowały się piwa markowe (wzrost ilościowo o 2,2 proc, wartościowo o 1,4 proc.). W ciągu minionych dwunastu miesięcy marki własne sieci detalicznych odnotowały natomiast 3,5-proc. spadek ilościowy i 3,1-proc. spadek wartościowy sprzedaży.

Marcin Cyganiak zwraca uwagę na jeszcze jeden nowy trend w kategorii piwa. - Zwiększa się liczba producentów piwa. W 2015 r. było ich więcej o 64 podmioty, w 2016 r. - o 73 - mówi i podkreśla, że nie są uwzględnieni w tych liczbach producenci lokalni.

Dynamika sprzedaży poszczególnych segmentów piwa w 2016 r. vs 2015 r.

Źródło: Nielsen

Barbara Mikusińska 559 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.