POS orężem na sklepowym polu bitwy

Przestrzeń sklepu to obecnie miejsce spotkań tysiąca produktów z konsumentem. To też swoiste pole bitwy o uwagę kupujących. Zdaniem ekspertów z Pink Pepper Media tylko niestandardowa kampania z wykorzystaniem materiałów POS gwarantuje sukces sprzedażowy marki.

Według badań przeprowadzonych przez In Store Media aż 82 proc. decyzji zakupowych jest podejmowanych w punkcie sprzedaży. Obecnie powierzchnia sklepu stała się jednym wielkim pokazem zdolności marketingowo - reklamowych. Kolorowe zawieszki zakupowe, niestandardowe standy czy kartonowe displaye - to wszystko po to, aby zainteresować i zatrzymać konsumenta. Producenci szukają więc sposobów, by jego marka wyróżniała się wśród konkurencyjnych produktów.

Z doświadczenia firmy Pink Pepper Media wynika, że to właśnie POS jest tym rodzajem reklamy, który ma znaczący wpływ na sukces sprzedażowy marki, bowiem daje wiele możliwości zastosowania i dotarcia do konsumenta. Dlatego też ta agencja specjalizująca się w projektowaniu i produkcji materiałów wspierających sprzedaż wykorzystuje coraz to nowe materiały, techniki montażu oraz miejsca umieszczania POS-ów.

- Obecnie produkt ma zaskakiwać, a nie tylko „stać” na półce. Ma mówić „wybierz mnie” i zachęcić konsumenta do zakupu. By tak się stało, warto stawiać na niestandardowe projekty i rozwiązania - mówi Monika Nowak z Pink Pepper Media.

Jej zdaniem przestrzeń sklepu daje możliwość zastosowania różnych rodzajów POS-ów: od wysp paletowych, stoperów, hangarów, samodzielnych displayów po przestrzenie przykasowe. Możliwości zastosowań jest wiele, w zależności od funkcji. POS ma przede wszystkim informować, eksponować i być wizytówką marki. Ma stać się drogowskazem do produktu oraz wygenerować chęć impulsywnego zakupu. - Należy jednak pamiętać by projekt ściśle współgrał z wizerunkiem marki i otoczeniem sklepu – mówi Monika Nowak.

Obecnie materiały POS produkowane są z różnorodnych materiałów. Do najczęściej stosowanych należy jednak tektura falista popularnie zwana kartonem. Jest to praktyczna i wszechstronna technologia. Lekka i plastyczna forma oraz giętkość pozwala na kreatywną realizację według wymagań i pomysłu klienta. Swobodnie można z niej wycinać i wyginać różnorodne kształty i formy.

Kolejnym wielkim atutem tektury jest koszt produkcji. Tektura jest tanim surowcem, który nie wymaga dużej obróbki, a przy tym jest dość wytrzymały. W stosunku do drewna czy plastiku jest dużo bardziej uniwersalna i praktyczna. - Wygodny transport, szybki montaż i wytrzymałość sprawia, że tektura jeszcze długo będzie konkurencyjnym surowcem materiałów POS – uważają eksperci z PPM.

Pink Pepper Media jest agencją reklamową funkcjonującą na polskim rynku od 2005 r. Specjalizuje się w kreacji i produkcji materiałów POS, poligrafii reklamowej oraz gadżetów. W portfolio klientów Pink Pepper Media znajdują się m.in. Pepsico (marki Pepsi i Lays), Mattel, USP Zdrowie, Farmacol, Warwin, producent i dystrybutor kosmetyków do makijażu – firma Bell.

 

Katarzyna Pierzchała 1058 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.