Tesco: nieidealne warzywa i owoce we wszystkich sklepach

Inicjatywę Perfectly Imperfect sieć wprowadziła pilotażowo w 14 sklepach w styczniu 2017 r. Teraz Tesco zdecydowało się rozszerzyć program i wprowadzić go do 230 sklepów w całym kraju.

W pilotażowych hipermarketach Tesco już średnio jeden na 10 kilogramów sprzedawanych buraków i marchwi to właśnie „nieidealne” warzywa.

W sklepach mniejszego formatu jest jeszcze lepiej – w kategorii buraków co piąte warzywo  należy do grona „nieperfekcyjnych”, natomiast w przypadku marchwi – co siódme. Nieco trudniej o statystyki dotyczące jabłek – tu bowiem liczba gatunków i odmian w ofercie jest bardzo duża. Jabłka Perfectly Imperfect stanowią średnio jedną trzecią sprzedaży swojego najbliższego „perfekcyjnego” odpowiednika.

– Cieszymy się ze znacznej popularności nieidealnych warzyw i owoców, szczególnie że wszystkie produkty pochodzą od polskich dostawców. Inicjatywa była wprowadzana pilotażowo, a już po kilku tygodniach zdecydowaliśmy się rozszerzyć sprzedaż na wszystkie sklepy wielko- i średniopowierzchniowe oraz wybrane supermarkety, czyli łącznie 230 placówek. Jeśli klienci będą kupować nieperfekcyjne produkty równie chętnie jak dotychczas, będzie to spory sukces w walce z marnowaniem żywności – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Zdaniem Tesco Polska program Perfectly Imperfect jest odpowiedzią na alarmujące statystyki dotyczące marnowania żywności. Banki Żywności podają, że tylko w Polsce co roku marnuje się 9 mln ton jedzenia. Marnowanie rozpoczyna się już na początku łańcucha dostaw, a jednym z powodów wyrzucania do kosza warzyw i owoców jest właśnie ich kształt, rozmiar i wygląd, który nie odpowiada standardom. Celem Tesco jest zapobieganie marnowaniu żywności, dlatego firma wdrożyła program Perfectly Imperfect, w którym zachęca klientów do kupowania nieidealnych owoców i warzyw

Program Perfectly Imperfect obejmuje jabłka, buraki, marchewki i ziemniaki, które wyglądem i rozmiarem nieco odbiegają od tego, do czego przyzwyczaili się klienci. Akcja cieszy się dużą popularnością w Wielkiej Brytanii, a w styczniu tego roku program został wprowadzony do 50 sklepów w Europie Środkowej, w tym 14 w Polsce. W Polsce, jako pierwszym kraju regionu, zdecydowano o rozszerzeniu zasięgu akcji i wprowadzeniu jej w większej liczbie sklepów.

Joanna Hamdan 4482 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.