Czy Polki czują się piękne?

Producent marchwiowo-owocowego soku Tymbark Vitamini przy okazji święta kobiet zapytał Polki o różne aspekty związane z ich urodą.

Jak wynika z badania większość Polek chciałaby diametralnie zmienić swój wygląd – proste włosy na kręcone (35 proc.), kręcone na proste (37 proc.). Tylko około 1/3 posiadaczek włosów prostych, falowanych i kręconych jest zadowolona z ich typu. Ponad połowa kobiet twierdzi, że mężczyznom podobają się najbardziej jasne blondynki. Jednak kobiety najchętniej wybrałyby odcień brązu (33 proc.). Sytuacja wygląda podobnie przy wyborze typu włosów – kobiety najczęściej wybierają włosy kręcone (33 proc.), ale uważają, że mężczyznom najbardziej odpowiadają falowane. Mimo ostatnio panującej mody na farbowanie włosów na kolor siwy - jako naturalny - to jest on najmniej pożądany.

Badanie pokazuj, że na polskich ulicach najczęściej spotykamy kobiety o prostych włosach (aż 62 proc.) lub falowanych (27 proc.), natomiast najrzadszym widokiem jest Polka z włosami supełkowymi/afro – tylko 1 proc. kobiet w Polsce może poszczycić się posiadaniem tak wyjątkowego typu włosów. Wbrew panującemu na świecie przekonaniu, że w Polsce najczęściej można spotkać jasne blondynki okazuje się, że najwięcej Polek ma włosy koloru brązowego (44 proc.) lub ciemnego blondu (32 proc.). Najbardziej niepospolitym kolorem jest za to rudy – rudowłose stanowią zaledwie 2 proc. ogółu, więc poza tym, że są uznawane za najbardziej energetyczne (odpowiada tak 47 proc. kobiet), mogą cieszyć się swoją nieprzeciętnością.

Z kolei jeżeli chodzi o cerę to większość Polek zdecydowanie ma cerę jasną (43 proc.), jednak większość kobiet nie jest z niej zadowolona i wolałaby mieć ciemniejszy odcień skóry, najlepiej śniady, co deklaruje 36 proc. Najrzadziej spotykana cera to ciemna, alabastrowa i żółta - łącznie 11 proc., przy czym dwa ostatnie zostały uznane zarówno przez kobiety za najmniej atrakcyjne.

Według badania tylko co piąta Polka jest zadowolona ze swojego wyglądu, reszta zdecydowanie chciałaby coś w nim zmienić. Największe problemy kobiety mają z zaakceptowaniem swojej sylwetki (wzrost lub proporcje ciała oraz posiadanie zbędnych kilogramów).

Jeżeli chodzi o soki to badanie pokazuje, że do ich picia kobiety motywuje to, że soki stanowią 1 z 5 zalecanych dziennie porcji owoców i warzyw (79 proc.), a także mają właściwości dobroczynne dla zdrowia (77 proc.). Niewiele z nich jednak zdaje sobie sprawę z tego, że soki posiadają dużą zawartość błonnika. Część z nich zauważa także dzięki sokom marchwiowo-owocowym poprawę swojego wyglądu - szczególnie włosów, skóry i paznokci. Co ciekawe, potwierdzają to badania. Biorąc bowiem pod uwagę, że 8 proc. wszystkich respondentek jest całkowicie niezadowolonych ze swojego wyglądu, to wśród kobiet pijących soki marchwiowo-owocowe codziennie, ten odsetek spada do marginalnych 2 proc. Z kolei 1/4 Polek, które piją soki przynajmniej raz w tygodniu lubi swój wygląd – co jest bardzo dobrym wynikiem, w porównaniu do 8 proc. wśród kobiet, które takich soków nie spożywają w ogóle.

Źródło: „Wielkie badanie urody Polek” przeprowadzone na zlecenie marki Tymbark na próbie 1067 Polek w wieku 25+, 2017.

Zdjęcie: Photogenica

Joanna Hamdan 4561 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.