Unilever wprowadza do Polski lody Ben & Jerry’s

Koncern rozszerza portfolio produktów dostępnych na polskim rynku o znaną na całym świecie markę z segmentu lodów super premium. Na początek wprowadza ją do sprzedaży w sklepach niezależnych i kanałach niestandardowych typu HoReCa, convenience czy e-commerce.

- Wprowadzenie do Polski tej lubianej i cenionej na całym świecie marki lodów jest odpowiedzią na potrzeby Polaków, którzy coraz chętniej spożywają lody z segmentu premium, oraz kupują produkty, które w swojej misji nawiązują do ważnych aspektów społecznych czy środowiskowych – a właśnie takim produktem są lody Ben & Jerry’s” – zapewnia Oscar Krysik, brand manager Ben & Jerry’s.

W Polsce lody Ben & Jerry’s zaczęły pojawiać się w sprzedaży na początku lutego, jednak oficjalne wprowadzenie marki na rynek nastąpi w marcu.

Lody dostępne będą w sześciu wariantach smakowych, w dwóch wersjach kubków: o gramaturze 0,5 l oraz 100 ml.

Ben & Jerry’s poszerzy portfolio Unilever w segmencie lodów, w którym znajdują się takie marki jak m.in: Magnum, Big Milk, Cornetto i Twister.

Marka wprowadzana jest powoli i selektywnie. W pierwszym roku ma trafić do ok. 2 tys. punktów sprzedaży. Już jest obecna m.in. w sklepach sieci Carrefour. Dystrybucja produktów, jak i towarzyszące jej akcje promocyjne, planowane są na razie w dużych polskich miastach.

Jednym z pierwszych elementów promocji lodów Ben & Jerry’s   będą przypadające na 4 kwietnia obchody Free Cone Day Ben & Jerry’s. W tym dniu, we wszystkich krajach, w których marka jest obecna, organizowane są wydarzenia, podczas których ich uczestnicy mogą za darmo spróbować lodów oraz wziąć udział w jednej z wielu atrakcji.

Kampania launchowa marki będzie przeprowadzona wspólnie z partnerem – Fundacją „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska. Podstawą współpracy marki Ben & Jerry’s z systemem Fairtrade jest troska o sprawiedliwe relacje handlowe w całym łańcuchu dostaw i działanie zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

- Od dawna z entuzjazmem obserwujemy działania marki Ben & Jerry’s, która prezentuje niezmiennie wysokie standardy pod względem poszanowania drobnych producentów kakao, cukru trzcinowego, wanilii czy bananów. Dla konsumentów w Polsce wprowadzenie na rynek lodów Ben & Jerry’s oznacza istotne poszerzenie oferty produktów z certyfikatem Sprawiedliwego Handlu, a dla rolników z krajów tzw. globalnego południa dodatkowe możliwości sprzedaży plonów na zasadach Fairtrade” - podkreśla Andrzej Żwawa, prezes zarządu Fairtrade Polska.

Ben & Jerry’s to marka stworzona w 1978 roku przez: Bena Cohena i Jerry’ego Greenfielda. Dostępna w ponad 30 krajach na całym świecie, charakteryzuje się nie tylko dodatkami, jak na przykład wielkie kawałki ciasteczek, czekoladki czy gęste sosy, ale także starannością w doborze składników pod kątem jakości oraz misją w zakresie odpowiedzialności społecznej. Strategia marki opiera się na promocji wartości związanych ze zrównoważonym rozwojem i Sprawiedliwym Handlem, wyrażonych w podejściu do pozyskiwania surowców oraz wpływu na środowisko.

Joanna Hamdan 5306 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.