Innowacje się sprawdzają

Waldemar Kletkiewicz, senior brand manager marki Jan Niezbędny w firmie Sarantis Polska, opowiada o kategorii worków na śmieci i o tym, że jest w niej miejsce na innowacje.

Jakich worków na śmieci najczęściej używają Polacy?
Najpopularniejszymi rozmiarami pozostają niezmiennie worki na śmieci o pojemnościach 35 l oraz 60 l. Analizując rynek, obserwujemy, że konsumenci przywiązują coraz większą wagę do takich parametrów jak system zawiązywania worków – tu najchętniej sięgają po warianty easy pack oraz te z taśmą ściągającą. Liczba worków w rolce jest mniej istotnym czynnikiem wyboru. Od kilku lat rośnie zainteresowanie workami degradowalnymi Eko Natura od Jana Niezbędnego, kierowanymi do konsumentów zwracających uwagę na aspekty ekologiczne. Po wprowadzeniu tzw. ustawy śmieciowej na rynku pojawiły się także worki przeznaczone do segregacji śmieci. Fakt ten powinien poprawić poziom segregacji śmieci w Polsce, który na tle krajów europejskich nie jest na satysfakcjonującym poziomie.

Czy przy zakupie worków na śmieci konsumenci zwracają uwagę na markę?
Tak. Są w tej kwestii lojalni i chętnie sięgają po sprawdzone warianty, które ich nigdy nie zawiodły w trakcie użytkowania. Mimo iż worki na śmieci to dobrze zagospodarowana i stabilna kategoria, jej lider – marka Jan Niezbędny – corocznie odnotowuje kilkuprocentowe wzrosty sprzedaży. Zawdzięcza to m.in. innowacjom wprowadzanym do najpopularniejszych wariantów. W tym roku jeden z najlepiej sprzedających się modeli worków na śmieci Jana Niezbędnego.
– Magnum otrzymał nową etykietę wyposażoną w specjalny suwak ułatwiający jej szybkie i bezproblemowe zdejmowanie. Kolejnym udogodnieniem jest innowacyjny system interleave, dzięki któremu już nie trzeba odrywać jednego worka od drugiego.
 
Czy są okresy w roku, w których worki na śmieci sprzedają się lepiej niż w innych?
W kategorii worków na śmieci o pojemności od 15 do 60 litrów nie odnotowuje się sezonowości. Zjawisko to występuje natomiast w przypadku worków na śmieci do segregacji odpadów. Daje się to zauważyć wiosną, która jest początkiem sezonu koszenia traw i prac w ogrodzie. W tym okresie zwiększa się także sprzedaż największych worków na śmieci: od 120 do 240 l.
Rozmawiała Ilona Mrozowska

Ilona Mrozowska 1719 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.