Żubrówka trzecią największą globalną wódką

W corocznym rankingu magazynu Shanken’s Impact Żubrówka zajęła trzecią pozycję wśród globalnych marek wódki, ustępując pola jedynie markom Smirnoff i Absolut.

Biorąc pod uwagę marki zarówno globalne, jak i regionalne, Żubrówka zajmuje czwarte miejsce w zestawieniu, po Smirnoffie, Absolucie i wódce Khortytsa dystrybuowanej głównie na rynku ukraińskim.

Według rankingu Impact, Żubrówka jest również jedną z wódek o największym przyroście sprzedaży wśród wszystkich alkoholi ujętych w rankingu, liczonym według ilości sprzedanych 9-litrowych skrzynek. W porównaniu z danymi za rok 2015, w ubiegłym roku w Polsce i na rynkach eksportowych sprzedało się łącznie o 15,4 proc. skrzynek Żubrówki więcej.

Żubrówka to najwyżej notowana polska marka wódki w rankingu Impact. W zestawieniu znalazła się też inna marka CEDC – Soplica, z łączną sprzedażą 3,1 miliona 9-litrowych skrzynek w ubiegłym roku. Według rankingu Impact, sprzedaż Soplicy wzrosła o 23 proc. w porównaniu z rokiem 2015, zapewniając jej czwarte miejsce wśród najszybciej rosnących alkoholi w całym zestawieniu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.