Czytelne i przejrzyste

- Relaunch Danonków wpisuje się w rosnący trend prostoty i naturalności, widoczny w całej kategorii produktów mlecznych - mówi Natalia Brewczyńska, senior brand activation manager Danonki w firmie Danone.

Od kiedy marka Danonki obecna jest na polskim rynku?
W Polsce Danonki towarzyszą kolejnym pokoleniom dzieci już od ponad 25 lat. To najbardziej znana mamom marka, co potwierdzają wyniki badań z 2016 r. przeprowadzonych przez Millward Brown. W grupie 1200 mam dzieci w wieku 1-6 lat Danonki uzyskały 100-proc. świadomość marki. Mamy poproszone o wskazanie marki produktów mlecznych dla dzieci, wybrały właśnie Danonki.

Jakie są oczekiwania konsumentów wobec Danonków?
Ponieważ nasze produkty przeznaczone są dla dzieci, ale ich zakupu dokonują rodzice lub opiekunowie, muszą one spełniać oczekiwania obu stron. Dla mam najważniejsze jest to, by produkt był wartościowy, dlatego Danonki zawierają wapń i witaminę D, które wspomagają prawidłowy wzrost i rozwój kości u dzieci. Przy tym trzeba pamiętać, że ważna jest zróżnicowana i zbilansowana dieta oraz zdrowy styl życia. Warto podkreślić, że eksperci ds. żywienia polecają jako przekąski głównie trzy grupy produktów: świeże warzywa, świeże owoce i fermentowane produkty mleczne. Do tej trzeciej grupy zaliczają się nasze produkty.
W produktach przeznaczonych dla dzieci bardzo istotny jest również odpowiedni dobór składników, dlatego nasze serki powstają z dwóch kubeczków mleka. Dzieci zwracają przede wszystkim uwagę na smak, dlatego mogą wybierać spośród wielu wariantów smakowych Danonków, m. in waniliowego, truskawkowego, jagodowego czy bananowego.

Dzieci lubią łączyć jedzenie z zabawą. W jaki sposób Danonki odpowiadają na tę potrzebę?
Danonki to też marka, która wspiera wszechstronny rozwój dzieci. Do naszych produktów dla dzieci dołączamy specjalne serie gadżetów edukacyjnych, takich jak na przykład magnesy z alfabetem. Danonek, maskotka marki, jest również bohaterem bezpłatnej, edukacyjnej aplikacji, która pomaga dzieciom poznać świat zwierząt i ich naturalne środowisko, odkrywa przed nimi tajniki gotowania oraz pomaga zapoznać się ze zdrowymi nawykami żywieniowymi i je przyswoić.
Dużą popularnością cieszy się także profil Danonki Polska na portalu społecznościowym Facebook, który jest kopalnią pomysłów na kreatywne spędzanie czasu z dzieckiem.

Danonki właśnie zmieniły opakowania, dlaczego?
Relaunch Danonków wpisuje się w rosnący trend prostoty i naturalności, widoczny w całej kategorii produktów mlecznych. Dla konsumentów prócz walorów smakowych istotny jest ich skład, wartości odżywcze, ale także czytelne i proste opakowania. Danonki maja krótką listę składników – co dla nas i dla naszych konsumentów jest niezwykle istotne. Nie znajdziemy na niej syropu glukozowo-fruktozowego, barwników – w zależności od wariantu smakowego barwa produktu może pochodzić z dodanych koncentratów, szczegóły umieszczone są na opakowaniach – ani sztucznych aromatów oraz konserwantów.
Prostotę produktów podkreślają właśnie nowe opakowania – na białym tle wyróżnia się Danonek, maskotka marki, a także smak konkretnego produktu. Całość jest czytelna, przejrzysta, ale cały czas atrakcyjna dla dzieci. Wszystkie zmiany dotyczą aktualnej oferty Danonków.

W jaki sposób będziecie wspierać sprzedaż Danonków w związku z relaunchem?
Relaunch Danonków to dla nas ważny krok, dlatego planujemy szerokie wsparcie, które obejmuje między innymi dwa nowe spoty reklamowe emitowane w tradycyjnym kanale telewizyjnym, a także na VoD, działania w social mediach, specjalne POS-y w sklepach oraz wsparcie PR.      

Barbara Mikusińska 593 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.