Kobiety a zakupy w sieci

Z okazji Dnia Kobiet - eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej - opracowali Poradnik pt. “Kobiety w e-commerce". Już 36 proc. kobiet, które robią zakupy w sieci deklaruje, że zdarzyło im się zrobić zakupy na smartfonie, a 22 proc. użyło do zakupów tabletu.

Polki cenią tę drogę przede wszystkim ze względu na swobodę – kupowanie w momencie, w którym tego potrzebują (51 proc.), wygodę (45 proc.) oraz oszczędność czasu (41 proc.).

W związku z popularnością zakupów na małym ekranie, firmy, które nie umożliwiają polskim konsumentkom dostępu do zakupów mobilnych – czy to za pomocą dedykowanej aplikacji, czy poprzez responsywną stronę internetową - są przez nie uznane za niedostosowane do potrzeb klienta, nie na czasie, nieświadome trendów, a nawet – już w tym momencie przegrana (raport mCommerce. Kupuję mobilnie 2.0).

Zakupy w sklepach internetowych łączą się z wieloma zaletami, jednak jest też kilka czynników, które do nich zniechęcają. W badaniu „mShopper 2.0” z 2016 r. widać wyraźnie, że konieczność logowania i rejestracji w sklepie to dwa najważniejsze czynniki zniechęcające polskie konsumentki do zakupu. W raporcie „Lubię to czy kupuję to” czytamy natomiast, że rozwiązaniem tego problemu może być możliwość logowanie się przy pomocy kont społecznościowych. Z tej możliwości korzysta 35 proc. Polek.
 
Najczęściej wykorzystują one social login w portalach społecznościowych w celu zalogowania
się właśnie do sklepów internetowych (49 proc.). Udostępnienia takiej możliwości może realnie wspierać
e-commerce.
 
Jak podkreślają eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej kobiety są siłą napędową gospodarki, coraz więcej zarabiają i mają wpływ na ponad 80 proc. decyzji zakupowych w gospodarstwie domowym. Jednocześnie rośnie rola kobiet w biznesie. Przykładem jest firma Nestlé Polska, w której prawie połowa pracowników to kobiety, a niemal 43 proc. stanowisk managerskich zajmowanych jest przez panie.
 
Jak przekonują menadżerki zajmujące wysokie stanowiska w Nestlé Polska, kobiety u władzy to wiele korzyści dla firmy. Zróżnicowane podejście do rozwiązań przekładające się na innowacyjność, punkt widzenia dający szerszą perspektywę, a także urozmaicone style zarządzania wpływające na efektywność firmy.
 
Poradnik e-Izby dostępny jest tutaj:
http://eizba.pl/files/9814/8894/2073/Poradnik-e-Izba-Kobiety-w-Ecommerce_1.pdf

Zdjęcie: Photogenica

Ilona Mrozowska 1834 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.