Modern-Expo coraz bardziej międzynarodowe

Polski producent oraz dostawca wyposażenia handlowego łączy siły z koncernem Schweitzer. Sojusz dotyczy rynków niemieckojęzycznych.

Dla Modern-Expo połączenie z firmą Schweitzer to szansa na uzyskanie wiodącej pozycji i rozwoju sprzedaży na jednym z największych wyposażeniowych rynków w Europie, obejmującym Niemcy, Austrię i Szwajcarię.

Nowa spółka będzie odpowiedzialna za rozwój rynku, a także dystrybucję produktów Modern Expo na tych obszarach.

- Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z nawiązania tej współpracy. Razem z firmą Schweitzer opracowaliśmy jasną strategię dla rynku niemieckojęzycznego i jesteśmy pewni, że osiągniemy sukces – mówi Bogdan Łukasik, przewodniczący rady nadzorczej Modern Expo Group.

Już teraz Modern-Expo jest oferentem systemów wyposażenia sklepowego i rozwiązań kasowych, dostarczając swoje produkty do 60 krajów na całym świecie i odnotowując co roku wzrost sprzedaży o więcej niż 20 proc.

– Dysponujemy trzema nowoczesnymi fabrykami o łącznej powierzchni 112 tys. mkw. Zatrudniamy 2500 pracowników. Nasze duże moce produkcyjne w połączeniu z doskonałą znajomością rynku niemieckojęzycznego przez firmę Schweitzer dają nam możliwość zaproponowania unikalnych rozwiązań dla branży retail i realizacji nowatorskich projektów na dużą skalę, w szybkim czasie i w bardzo atrakcyjnych cenach – dodaje Łukasik.

Według Bernharda Schweitzera, właściciela koncernu Schweitzer, połączenie sił dwóch europejskich liderów przyniesie znaczące korzyści dla branży wyposażenia sklepów. - Strategiczne partnerstwo ze spółką Modern Expo umożliwi nam wystąpienie na rynku niemieckojęzycznym z szeroką ofertą jednego z największych europejskich producentów wyposażenia sklepów - uważa.

Prezesem nowej spółki, która przyjmie nazwę Modern Expo, zostanie Claus Schmidt. Schweitzer będzie miał w niej 60 proc. udziałów.

Modern-Expo powstało w Lublinie w 1993 r. i obecnie buduje tutaj swoją czwartą fabrykę oraz centrum badawczo-rozwojowe. Pozostałe trzy zakłady znajdują się w Łucku, Dniepropietrowsku (Ukraina) oraz Witebsku (Białoruś). Firma w ciągu ostatnich kilku lat otworzyła oddziały w Londynie, Berlinie, Paryżu, Amsterdamie oraz Dubaju.

Modern-Expo dostarcza wyposażenie handlowe do największych światowych firm m.in.: Nestle, Groupa Auchan, PepsiCo, Grupa Metro, British American Tobacco, Rewe, Carrefour, Mars, Gazprom, McDonald’s, a na rynku polskim jej największym partnerem jest Żabka.

Międzynarodowy koncern Schweitzer jest liderem w opracowywaniu i wdrażaniu nowoczesnych konceptów w dziedzinie retail.

Oficjalne zawarcie strategicznego partnerstwa odbędzie się na największych w Europie targach wyposażenia retail Euroshop w Düsseldorfie, które w tym roku odbywają się w dniach 5-9 marca.

Katarzyna Pierzchała 1439 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.