Visa otwiera nowe Centrum Innowacji w Londynie

I udostępnia partnerom w Europie swoją platformę dla deweloperów.

Visa Inc. ogłosiła otwarcie londyńskiego Centrum Innowacji (Visa Innovation Center London), mieszczącego się w budynku europejskiej centrali organizacji w dzielnicy Paddington. To największe ze wszystkich dotychczas uruchomionych Centrów Innowacji, o powierzchni ponad 1 tys. mkw., ma zapewnić przestrzeń do projektowania i rozwijania rozwiązań płatniczych nowej generacji we współpracy z instytucjami finansowymi, detalistami i innymi partnerami Visa.

Visa poinformowała również, że programiści sektora fintech z całej Europy będą mogli korzystać z platformy Visa Developer Platform dla tworzenia nowych, bezpiecznych sposobów płacenia. Już teraz Visa udostępnia detalistom, instytucjom finansowym, firmom technologicznym i start-up’om część swoich programistycznych interfejsów aplikacji (API), zestawów narzędzi programistycznych (SDK) i dokumentacji – z myślą o tworzeniu nowej generacji rozwiązań dla handlu.

Londyńskie centrum dołącza do globalnej sieci centrów i biur innowacji działających w czołowych ośrodkach rozwoju nowych technologii: Berlinie, Dubaju, Miami, San Francisco, Singapurze, Sao Paulo i Tel Awiwie.

- Otwarcie Centrum Innowacji w Londynie doskonale odpowiada na potrzeby polskich banków, stanowiąc wsparcie naszych wspólnych działań lokalnych, w wyniku których powstanie w Warszawie inkubator innowacji Visa. Będzie on czerpać z zasobów londyńskiego centrum, któremu w przyszłości także chcielibyśmy oferować rozwiązania opracowane przez nasz inkubator i sprawdzone na polskim rynku – powiedziała Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor zarządzająca regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.

Inkubator innowacji w Warszawie jest wynikiem wspólnej inicjatywy banków zrzeszonych w organizacji Visa Polska oraz Visa. Jego uruchomienie planowane jest na II kwartał br. Inkubator będzie skupiał się na opracowywaniu – wspólnie z podmiotami krajowymi – rozwiązań mających wspierać rozwój płatności i cyfryzację polskiej gospodarki.

Joanna Hamdan 4926 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.