Eurocash podsumowuje szkolenia

W ciągu czterech miesięcy Akademia Umiejętności Eurocash przeszkoliła już ponad 4 tys. właścicieli i pracowników sklepów detalicznych.

We wrześniu 2016 r. ruszyła nowa odsłona Akademii Umiejętności Eurocash. Wcześniej w inicjatywie mogli brać udział tylko właściciele i pracownicy Delikatesów Centrum. Od jesieni ub.r. Akademia otwarta jest dla wszystkich sklepów zrzeszonych w ramach sieci franczyzowych i partnerskich organizowanych przez Grupę Eurocash.

Akademia to największy w Polsce kompleksowy program edukacyjny wspierający niezależne sklepy. W jej ramach właściciele i pracownicy sklepów mają dostęp do platformy e-learningowej, warsztatów i konferencji, dzięki którym mogą poszerzać swoją wiedzę z zakresu pracy i zarządzania sklepem spożywczym w oparciu o zmieniające się trendy konsumenckie.

„Podstawą” całej inicjatywy są warsztaty. Prowadzone są w 16 województwach w ramach 8 sekcji tematycznych: zarządzanie działami świeżymi, pracownik sklepu spożywczego, zarządzanie sklepem, zarządzanie personelem, stoisko mięso-wędliny, stoisko warzywa- owoce, straty w sklepie, obsługa klienta.

– Warsztaty pokazały nam, że właściciele i pracownicy sklepów detalicznych w Polsce stawiają na rozwój swoich kompetencji w obszarze obsługi klienta oraz zarządzania stoiskami świeżymi – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menadżer Akademii Umiejętności Eurocash (na zdjęciu). W spotkaniach poświęconych właśnie tym zagadnieniom wzięło udział niemal 50 proc. wszystkich uczestników.

Firma przekazuje również wiedzę dotyczącą zachowań w różnego rodzaju trudnych sytuacjach, np. co zrobić kiedy nie działa nam terminal lub w przypadku reklamacji. - Poza ugruntowaniem podstawowej wiedzy dotyczącej obsługi klientów uczymy również m.in. jak obsłużyć klienta z wadą słuchu czy osobę niewidomą – mówi Jacek Maliński, trener wewnętrzny w województwie warmińsko-mazurskim i kujawsko-pomorskim.

W trakcie warsztatów uczestnicy, poza teorią, przygotowują i odgrywają również scenki na wybrane tematy. - Uświadamiamy im, że klienci nie przychodzą do sklepów tylko po to, żeby kupować produkty, ale również żeby uzyskać poradę sprzedawcy, porozmawiać, i finalnie, czuć zadowolenie z podjętych decyzji zakupowych – tłumaczy Jacek Maliński.

Akademia działa cały rok. Najliczniej póki co zaangażowali się właściciele i pracownicy z województwa śląskiego (888 uczestników), podkarpackiego (359), małopolskiego (321), warmińsko-mazurskiego (319) oraz podlaskiego (252).

Partnerami Akademii Umiejętności Eurocash są firmy takie jak: CEDC, Coca-Cola HBC, Colian, E. Wedel, Kamis, RYBHAND, MCCormick, Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek. Wspierają one Akademię merytorycznie, przygotowują materiały na platformę e-learningową oraz warsztaty.

– Jesteśmy w Akademii od początku – mówi Zuzanna Ciurzyńska z Coca Cola HBC. - Jako lider kategorii napojów bezalkoholowych, z jednej strony chcemy ją nadal rozwijać, ale i dzielić się już zdobytą wiedzą, stąd nasza decyzja o zaangażowaniu się w tę inicjatywę. W ramach Akademii przygotowujemy materiały merytoryczne, które pokazują jak budować wartość kategorii napoje w oparciu o czynniki inne niż cena. Np. że ważny jest właściwy dobór asortymentu, ekspozycja, sezonowość, ale i co ostatnio szczególnie ważne, odpowiednie łączenie z innymi produktami - wymienia.

Ciurzyńska podkreśla, że Coca Cola realizuje szereg badań na całym świecie dotyczących zakresu działalności, dlatego właściciele sklepów i ich pracownicy, decydując się na udział w Akademii, mają gwarancję, że pozyskana wiedza to „pigułka” najświeższych zagadnień związanych z naszą kategorią produktową.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają blisko 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro-Sklep czy Gama.

Więcej o szkoleniowej działalności Eurocashu w marcowym wydaniu miesięcznika „Handel”.

Katarzyna Pierzchała 1119 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.